زمزمه هاي افزایش سرمایه بيمه ميهن

0

نبض بیمه،یکی از نمادهای بیمه ای فرابورس امروز در حالی با صف خرید مواجه بود که برخي شايعات و شنيد ها حكايت از آن دارد كه با توجه به اینکه پس از مجمع سالانه این شرکت در شمولیت ماده 141 قانون تجارت قرار گرفته، در انتظار تایید بیمه مرکزی برای افزایش سرمایه است كه به احتمال زياد اين افزايش سرمايه از محل تجديد ارزيابي دارايي ها خواهد بود.

امروز صنعت بیمه و نمادهای آن در بازار سرمایه وضعیت بهتری داشتند و حتی برخی نمادهای بیمه ای از جمله بیمه دی،بیمه میهن و بیمه ما با صف خرید مواجه شدند.

با توجه به اینکه بیمه میهن در شمولیت ماده 141 قانون تجارت قرار دارد، صف خرید آن کمی عجیب به نظر می رسید که با توجه به صورت هاي مالي اين شركت و ارزش دارايي هاي روز آن به نظر مي رسد این نماد بیمه ای مي تواند از محل تجدید ارزیابی دارایی ها افزایش سرمایه دهد و به همین دلیل بايد موافقت بیمه مرکزی را براي اين افزایش سرمایه جلب كند.

این شرکت بیمه ای با سرمایه ثبت شده 1500 میلیارد ریالی، در آخرین مجمع خود که روز سی ام مهر ماه برگزار شد، از زیان انباشته بیش از 1000 میلیارد ریالی خبر داد.

بورس تهران امروز با رشد بیش از 20 هزار واحدی شاخص کل توانست کانال یک میلیون و 300 هزار واحدی را بازپس بگیرد این در حالی بود که ارزش معاملات بورس تهران از 11 هزار میلیارد تومان فراتر رفت، آیفکس نیز با رشد 227 واحدی به ارتفاع 19 هزار واحدی بازگشت و ارزش معاملات فرابورس نیز بیش از 5562.2 میلیارد تومان بود.

در معاملات امروز بورس تهران ارزش معاملات صنعت بیمه از 287.4 میلیارد تومان فراتر رفت که ناشی از داد و ستد بیش از 278.892  میلیون سهم و اوراق مالی طی 32848 هزار نوبت معاملاتی بود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید