شنبه 8 اردیبهشت 1403

تاریخچه شرکت بیمه سامان

بیمه سامان یک شرکت تقریبا نوپا در صنعت بیمه کشور است. این شرکت در تاریخ 11 اسفند سال ۱۳۸۳ به عنوان ششمین عضو گروه مالی سامان و با هدف انجام انواع معاملات مربوط به امور بیمه‌‌های بازرگانی مجوز فعالیت خود را از بیمه مرکزی دریافت نمود و پس از مدتی شروع به کار کرد.

معرفی سهامداران و هیئت مدیره شرکت

بیمه سامان با سرمایه اولیه ۲۰۰ میلیارد ریال فعالیت خود را شروع کرد که به ۲۰۰ میلیون سهم با ارزش اسمی یک هزار ریال تقسیم شده بود. این شرکت دارای 1500 سهام دار است که 42 درصد آن‌ها اشخاص حقوقی و 58 درصد دیگر اشخاص حقیقی هستند. شرکت بیمه سامان با همکاری سازمان ‌های زیر تشکیل شده است:
  • بانک سامان
  • شرکت سرمایه ‌گذاری بانک سامان
  • شرکت ایران و غرب
  • شرکت سرمایه ‌گذاری مس سرچشمه
  • صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران
  • مؤسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد
  • برخی از اشخاص حقیقی و حقوقی با سابقه در صنعت بیمه، صنایع مالی و تولیدی
شرکت بیمه سامان

حوزه فعالیت بیمه سامان

بیمه سامان مجوز فعالیت خود را جهت ارائه خدمات بیمه‌های بازرگانی در رشته بیمه ‌های اموال، مسئولیت و اشخاص از بیمه مرکزی دریافت کرده است. این شرکت در زمینه بیمه‌های زندگی، غیر زندگی و بیمه‌های اتکایی فعالیت می‌کند. شرکت بیمه سامان در حوزه‌های زیر خدمات ارائه می‌دهد:
  • سفر
  • آتش سوزی
  • عمر و تشکیل سرمایه
  • بازنشستگی تکمیلی
  • درمان و حوادث
  • وسایل نقلیه
  • مسئولیت مدنی
معرفی خدمات بیمه سامان

معرفی خدمات بیمه سامان

در این بخش برخی از خدمات بیمه‌ای شرکت بیمه سامان معرفی شده است.
  • بیمه خودرو سامان
بیمه‌‌های خودرو جهت ارائه خدمات بیمه‌ای مختلف به وسایل نقلیه مختلف صادر می ‌شوند. به عنوان مثال، بیمه شخص ثالث، یک بیمه اجباری است و همه دارندگان خودرو و موتورسیکلت باید آن را تهیه کنند. اگر بیمه شده در حادثه ‌ای مانند تصادف مقصر شناخته شود، خسارت ‌های جانی و مالی وارد شده به دیگران توسط این بیمه پرداخت می ‌شود.
  • بیمه آتش سوزی سامان
خسارت ‌های مالی ایجاد شده در اثر آتش ‌سوزی توسط این بیمه جبران می‌شود. بیمه آتش سوزی برای منازل مسکونی، محیط ‌های صنعتی و غیره صادر می‌ شود. بیمه سامان
  • بیمه درمان تکمیلی سامان
هنگام مراجعه به مراکز درمانی در ابتدا از بیمه درمانی پایه استفاده می‌شود که معمولا محدود است و در بسیاری از مواقع هزینه‌ها از سقف تعهدات بیمه درمان پایه بیشتر است. هزینه‌های اضافی درمان از طریق بیمه تکمیلی سامان تامین می‌شود. هزینه‌ها تا سقف تعهدات تعیین شده پرداخت می‌شود.
  • بیمه حوادث سامان
این نوع بیمه در ازای دریافت حق بیمه، بیمه شده را در مقابل حوادث شغلی و غیرشغلی بیمه می ‌کند و خسارت‌های ناشی از حوادث کاری و غیرکاری را پوشش می‌دهد. در صورت وقوع حادثه منجر به جرح، فوت، نقص عضو و ازکارافتادگی، به بیمه‌گزار و یا خانواده او غرامت پرداخت می‌شود.
  • بیمه عمر سامان
در بیمه‌ عمر سامان، زندگی بیمه شده تحت پوشش قرار می گیرد و اگر وی در طول مدت قرارداد فوت شود، بیمه سامان موظف است مطابق قرارداد غرامت فوت را پرداخت نماید و به دیگر تعهدات ذکر شده در قرارداد بیمه عمل کند.
  • بیمه مسافرتی سامان
در صورتی که قصد دارید به کشورهای خارجی سفر کنید، جهت دریافت ویزا معمولا نیاز به تهیه بیمه مسافرتی دارید. حتی در سفرهایی که نیاز به خرید بیمه مسافرتی ندارید نیز پیشنهاد می‌ شود که از این نوع بیمه استفاده کنید، چرا که هزینه این نوع بیمه‌ها نسبت به مزایایی که دارند، بسیار پایین و مقرون به صرفه است.
  • بیمه مسئولیت سامان
هر شغلی مسئولیت‌های مربوط به خود را دارد و در مقابل حساسیت‌ها و خطراتی نیز در آن وجود دارد. ممکن است شما با یک اشتباه ساده، به صورت ناخواسته سبب ایجاد خسارت شوید و در صورتی که مقصر شناخته شوید باید آن را جبران کنید. بیمه مسئولیت سامان برای کمک به شما و جبران چنین خسارت هایی ایجاد شده است و با پرداخت هزینه‌ها از بیمه شده حمایت می‌کند. در این نوع بیمه، هزینه‌‌های پزشکی، غرامت فوت و نقص عضو و خسارات مالی ایجاد شده، پرداخت می ‌شود.
  • بیمه باربری سامان
بیمه باربری سامان به منظور جبران خسارت‌های وارد شده به کالا در هنگام بارگیری، حمل‌ و نقل و تخلیه بار ایجاد شده است. شرکت ‌های باربری می‌ توانندجهت جبران خسارت‌های احتمالی خود از این بیمه استفاده کنند. در بیمه‌ عمر سامان، زندگی بیمه شده تحت پوشش قرار می گیرد

عملکرد و سوابق بیمه سامان

بنیانگذاران بیمه سامان به منظور جلب رضایت مشتریان و ارائه سرویس مطلوب به آن‌ها، اقدام به جذب نیروهای متخصص و مجرب در امور بیمه ‌ای کرده اند. هدف آن‌ها ایجاد خلاقیت و عرصه خدمات متمایز در صنعت بیمه است. مدیران این شرکت از فعالان با تجربه صنعت بیمه هستند و از این تجربه در راستای شکوفایی و پیشرفت هر چه بیشتر این شرکت استفاده کرده اند. خانواده بیمه سامان عقیده دارند که جهت شناسایی نیازهای بیمه‌ای مشتریان و ارائه خدمات مطلوب به آن‌ها باید از آخرین دانش‌های و ابزارهای حرفه‌ای بهره ببرند و تک تک پرسنل شرکت به اصل مشتری مداری باور داشته باشند. بخش کارشناسی بیمه سامان با برخورداری از دانش تخصصی در حوزه امور بیمه، تمام تلاش خود را به کار بسته اند تا منافع بیمه شدگان این شرکت را تامین کنند و ارائه مشاوره مناسب در زمینه‌های مختلف مانند مدیریت ریسک، از بروز خسارات احتمالی به آن‌ها اجتناب کنند. همچنین با تعامل و همدلی با گروه‌های ذینفع، اتکا به سرمایه‌های انسانی و بهره گیری از منابع مالی، خدمات متفاوتی را برای مشتریان خود فراهم آورند. چشم انداز این شرکت ایجاد حس اعتماد در فعالیت‌های خود و ارائه خدمات سرآمد به مشتریان هدف و صنعت بیمه است و ماموریت آن‌ها ارائه خدمات بیمه‌ای متنوع و با کیفیت به اشخاص حقیقی در منطقه خاورمیانه و کشورهای مشترک المنافع با رویکرد نوآورانه است. به طور کلی ارزش‌های کلیدی بیمه سامان شامل موارد زیر است:
  • مشتری مداری
  • خلاقیت و نوآوری
  • ایجاد حس اعتماد و آرامش
  • تعالی فردی و سازمانی
  • پایبندی به اصول حرفه‌ای و اخلاقی
  • کار گروهی و تعامل سازنده در بخش‌های مختلف سازمان
  • و...