زندگی و دارایی و همینطور سلامتی انسان همیشه در معرض مواجهه به خطرات متعدد طبیعی و غیرطبیعی بوده و همیشه ترس از دست دادن دارایی، سلامتی و آسیب رساندن به دیگری به صورت ناخواسته برای افراد وجود دارد. یکی از راهکارهایی که میتواند تا حدود زیادی این خسارات را جبران نماید، بیمه است. انتخاب این نام نشات گرفته از بیم از حادثه بوده که منجر به شکل گرفتن واژه بیمه شده است. یبمه که در حال حاضر بخش گستردهای از اقتصاد ایران را به خود اختصاص داده، بخشی جدایی ناپذیر از زندگی هر فردی است. در این بین انتخاب یک شرکت بیمه مناسب برای بخشهای مختلف زندگی هر شخص میتواند از جمله مسائل مهم برای وی باشد. در ادامه سعی بر این داریم تا با معرفی شرکت بیمه توسعه شما را در این انتخاب تا حد ممکن راهنمایی نماییم.
تاریخچه بیمه توسعه
بیمه توسعه به دنبال اجرای طرح خصوصی سازی در بخش بیمهای کشور یکی از اولین شرکتهای بیمه خصوصی نام گرفت و با دریافت مجوزهای لازم از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی در اردیبهشت ماه سال 1382 رسما فعالیت خود را آغاز نمود. شعار رسمی این شرکت "حمایتی به وسعت زندگی" بوده و تمام تلاش مدیران بیمه توسعه در راستای محقق کردن این شعار شکل گرفته و همین موضوع باعث طرح ریزی اصول پایهای برای آن شده است. به کارگیری نیروی انسانی کارآمد و استفاده از تکنولوژیهای به روز موجود در صنعت بیمه، گسترش سهام شرکت از بازار بیمه کشور از طریق جذب سرمایههای داخلی و خارجی در کنار حضور فعال و مستمر در صنعت بیمه از زمان شکل گیری شرکت توانسته است بیمه توسعه را به عنوان شرکت بیمهای موفق در صنعت بیمه تثبیت کند. باید توجه داشت که این موارد تنها بخشی از اصول بنیادی شرکت بوده و رعایت مشتری مداری و تلاش برای رقابت سالم با دیگر شرکتها در بازار نیز از موارد مهم مورد نظر بیمه توسعه است.
اعضاء هیئت مدیره شرکت بیمه توسعه و ترکیب سهامداران
دکتر سعید افشاری از سال 1394 در سمت مدیر عاملی شرکت بیمه توسعه فعالیت خود را آغاز نموده است. وی که دارای مدرک دکتری حقوقی است توانسته طی سالیان مدیریت خود شرکت را در راستای اهداف مشخص شده هدایت نماید. در سمت مدیر بازرسی و همینطور سرپرست اداره حسابرسی داخلی شرکت کیومرث هویدا ایفای نقش نموده و امید علی اکبری مجد نیز به عنوان مدیر مالی این شرکت بیمه فعالیت میکند.
شرکت بیمه توسعه در ابتدا با سرمایه اولیه 140، 000، 000، 000ریال و 214 سهامدار کار خود را آغار نمود و در ادامه با رشد فزایندهای و همینطور سهامداری حدود 65% حقوقی و 35% حقیقی در بازار سهام سرمایه فعلی خود را به چیزی در حدود 420، 000، 000، 000 ریال افزایش داده است.
شروع فعالیتهای بیمه توسعه
همانطور که گفته شد این شرکت در 28 اردیبهشت سال 1382 توانست با دریافت پروانه فعالیت خود از بیمه مرکزی ایران و بیمه گری و دریافت مجوزهای لازم رسما فعالیت خود را در صنعت بیمه کشورمان آغاز کند و در حال حاضر با یک شعبه مرکزی در شهر تهران و همینطور بالغ بر 60 نمایندگی معتبر در سراسر ایران به فعالیت خود ادامه میدهد. شرکت بیمه توسعه توانسته است در طی سالیان اخیر به خوبی مسیر پیشرفت را طی نموده و خود را به عنوان شرکت بیمهای قابل اعتماد در بین مردم جا بیاندازد.
حوزه فعالیت، عملکرد و خدمات بیمه توسعه
این شرکت با دریافت مجوزهای لازم و رعایت قوانین و مقررات مصوب در امور بیمه، در حال حاضر توانایی صدور انواع بیمه نامههای آتش سوزی، خودرو، باربری، حوادث، بیمه عمر، مسئولیت، بیمههای گروهی درمان، پیشاهنگ زندگی، اسب، کیفیت مهندسی و بیمه ساختمان را دارا بوده و پرداخت خسارت در تمامی این موارد را تحت شرایط قرارداد شده تقبل می نماید.
شرکت بیمه توسعه در راستای تحقق اهداف خود اقداماتی را انجام داده که برخی از آنها به شرح زیر هستند:
گسترش شبکه IT و به دنبال آن ارائه کلیه خدمات بیمهای خود در بستر اینترنت جهت دسترسی راحت مشتریان صورت گرفته است. در کنار آن و همانطور که گفته شد در تمامی ابعاد زندگی که نیاز به بیمه حس شده، بیمه توسعه بیمه نامه مربوطه را با شرایط خاص همان مورد تدوین نموده و در اختیار مشتریان قرار داده است. همچنین شرکت با توسعه شبکه فروش خود و همچنین شبکه پرداخت خسارات که تحت عنوان ساپ 20 به معنی سامانه آنی پرداخت خسارات در 20 دقیقه فعالیت میکند توانسته بیش از پیش نیازهای گیرندگان خدمت را براورده نماید. این سامانه که از مهرماه سال 1388 در ابتدا در تهران و استان البرز شروع به کار نمود و به زودی فازهای بعدی آن در سایر مراکز استانها و شهرها اجرایی خواهد شد. در ساپ 20 در مدت زمانی در حدود 20 دقیقه، کارشناسان شرکت با حضور در محل حادثه و جمع آوری مستندات و مدارک مورد نیاز و به دنبال آن تشکیل پرونده، پرداخت خسارت به مشتری را در مسیر پرداخت قرار میدهند. امکان استفاده از این طرح به راحتی و به صورت 24 ساعته از طریق تماس تلفنی با پشتیبانی بیمه توسعه برآورده شده است.
بیمه توسعه با دریافت جایزههای متعدد طی سالیان اخیر نشان داده که در مسیر درستی قرار داشته و همیشه سعی در بهبود ارائه خدمات خود به مشتریان و همینطور رعایت اصل مشتری مداری دارد. دریافت جایزه ملی بقراط سال 1392 از دبیرخانه دائمی همایش جایزه ملی بقراط، تقدیرنامه وزارت اقتصاد و دارایی، لوح یادبود دومین همایش تحول در صنعت بیمه از دانشگاه علامه طباطبائی، تقدیرنامه افتتاح شعب از جواد فرشباف طاهریان و همینطور دریافت لوح سپاس سمینار بازاریابی و فروش خدمات بیمه در شرایط رقابتی از ایوب وحید کیا دبیر اجرایی سمینار بخشی از جوایز و تقدیرات انجام شده از شرکت بیمه توسعه است.
جمع بندی و نتیجه گیری
در نهایت میتوان گفت که در بازار شلوغ شرکتهای متنوع بیمه در کشورمان، پیدا کردن مسیر درست برای هر شرکت و موفق شدن کار سادهای نیست اما شرکت بیمه توسعه توانسته است با اجرای فرایندهای صحیح طبق اصول بین المللی و با بهره گیری از نیروی انسانی کارآمد و تحصیل کرده و همینطور تحت هدایت مدیرتی با تجربه به نوعی گلیم خود را از آب بیرون کشیده و به عنوان یکی از شرکتهای قابل اعتماد توسط مشتریان انتخاب میشود و ادامه این روند، نیازمند ارتقاء روز به روز فرایندها و سعی در پیشرفت و تحقق اهداف سازمان خواهد بود.