شاخص تولید حق بیمه در کشور 33 درصد رشد کرد

0

تحلیلگران بازارهای اقتصادی رشد و توسعه صنعت بیمه را مقارن با توسعه اقتصادی کشور میدانند، صنعت بیمه عنصری حیاتی در پشتیبانی از منابع اقتصادی کشور است که در چند سال اخیر با رشد شناخت و آگاهی نسبت به آن علی رغم آمارهای اقتصادی نگران کننده در کشور توانسته در مسیر رشد قرار گیرد.

به گزارش نبض بیمه ، شیوع یکباره بیماری کرونا در حالی به اقتصاد کشور صدمه زد که بسیاری از کسب کارها، مشاغل و اصناف در انتظار رشد شاخص های اقتصادی در آستانه سال نو بودند، اما این شکست اقتصادی بزرگ در کنار شرایط اقتصادی موجود در کشور، تحریم، کاهش ارزش پول ملی و هزاران مولفه اقتصادی منفی دیگر توانست اهمیت توجه به صنعت بیمه را بیش از پیش آشکار کند.

توسعه صنعت بیمه در شرایطی که اهمیت حفظ ثروت ملی و فاصله گیری از اقتصاد نفتی اولویت های اساسی کشور به شمار می رود و توصیه به تولید و فعالیت اقتصادی بیش از گذشته مطرح شده است میتواند کاهش ریسک فعالیت در بازار حساس این روزها را به همراه داشته باشد، این در حالی است که کارشناسان و فعالین اقتصادی کشور که با شکست برجام از توسعه صنعت بیمه ایران در کشورهای منطقه و فعالیت فرامرزی این شرکتهای بیمه ای نا امید شده اند به دنبال راهکارهایی برای حفظ حیات، توسعه و رشد صنعت بیمه در داخل کشور باشند.

 

اقتصاد ریسکی، صنعت بیمه کشور را تقویت کرد

اگرچه تحلیل ها نشان از کاهش مولفه های اقتصادی کشور، رشد منفی اقتصاد، روزهای سرخ بورس و به تبع آن کاهش نقدینگی موجود در بازار دارد اما به نظر می رسد اقتصاد ریسکی موجود در کشور، ضرر و زیان فعالین این حوزه و تمایل به سمت فعالیت اقتصادی مطابق با استانداردهای جهانی روزهای خوبی برای صنعت بیمه کشور به وجود آورده است.

تا جائی که آمارها نشان از رشد 33 درصدی شاخص تولید حق بیمه در کشور دارد، این در حالی است که هنوز سهم بیمه ایران از صنعت بیمه جهان بسیار کمتر از جمعیت 1 درصدی مردم ایران در جهان و کمتر از سهم تولید ناخالص ملی است.

 

رشد شاخص تولید حق بیمه « ایران» امسال 44 درصد رشد داشت

هفت ماه نخست امسال شاخص تولید حق بیمه در کشور نزدیک به 33 درصد رشد داشته است این در حالی است که محمد رضایی مدیرعامل شرکت بیمه ایران از رشد 44 درصدی تولید حق بیمه در این شرکت بزرگ « بیمه » کشور خبر داد.

رضایی مدیرعامل شرکت بیمه ایران در این خصوص به خبرنگاران رسانه های گروهی اظهار داشت: شاخص تولید حق بیمه در شرکت بیمه ایران از میانگین کشوری این صنعت 11 درصد جلوتر است.

وی افزود: بیمه ایران با سرمایه گذاری نزدیک به 22 هزار میلیارد تومانی در بازار سرمایه توانسته سهم قابل توجهی از صنعت بیمه کشور را کسب کند.

مدیرعامل بیمه ایران گفت: با اجرای برنامه های پیش بینی شده سهم بیمه ایران از کل صنعت بیمه کشور تا پایان امسال از مرز 42 درصد خواهد گذشت و امیدواریم شاهد رشدی ویژه باشیم.

رضایی بیان کرد: ورود شرکتهای زیر مجموعه بیمه ایران به بازارهای سرمایه از یک سو و مدیریت کلان بیمه برای تاثیر گذاری در اقتصاد داخلی از سوی دیگر بیانگر نقش اجتماعی بیمه ایران در کشور و مسئولین پذیری در شرایط اقتصادی موجود در کشور است.

وی بیان کرد: شرکت بیمه ایران در نظر دارد امسال با مشارکت شرکت های زیر مجموعه خود با تمام ظرفیت در بازار بورس حضور پیدا کند و قطعا کاهش تصدیگری بخش دولتی و خروج بیمه ایران از دارایی های غیر مولد را به همراه خواهد داشت.

مدیرعامل بیمه ایران افزود: احیاء ظرفیت های راکد مانده در این بیمه میتواند زمینه اشتغالزایی و مشارکت اقتصادی مردم را در پروژه های سودآور فراهم کند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید