امکان ارائه خدمات بیمه به‌صورت افت فروش ایرلاین‌ها وجود ندارد

0

یک عضو کمیته بازرگانی انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران معتقداست که امکان ارائه خدمات بیمه به‌صورت افت فروش ایرلاین‌ها وجود ندارد اما صنعت بیمه می‌تواند در زمینه هدایت و جذب سرمایه‌گذاری‌ها به سمت صنعت هواپیمایی کمک کند.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛ “محمد خداکرمی”، گفت: درحال حاضر صنعت هواپیمایی بدهی‌های انباشته سال‌های قبل را دارد که در زمینه‌های مختلف است و قادر به تامین هزینه‌های جاری خود نیز نیست.

وی، گفت: براساس مقررات کالا و خدماتی که در کشور ارائه می‌شود باید در وجه رایج ریال فروخته شود، این درحالی‌است که قطعات هواپیما به دلارخریداری شده و شرایط تحریمی نیز باعث قیمت تمام شده بالاتری برای شرکت هواپیمایی می‌شود و فروش ریالی بلیط هواپیما باعث می‌شود که هزینه‌های جاری که دوسوم آن ارزی است تامین نشود.

این‌عضو کمیته بازرگانی انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران،افزود: دریک چنین شرایطی شیوع ویروس کرونا باعث از رونق افتادن پروازها و فاصله‌گذاری اجتماعی شد به‌طوری‌که درحال حاضر ایرلاین‌ها به‌طور متوسط 40 درصد ظرفیت خودرا استفاده می‌کنند.

خداکرمی، اذعان داشت که از صنعت هواپیمایی برای ایجاد نقدینگی و دادن سوبسیدهایی درراستای حفظ وضعیت موجود و توسعه باید حمایت شود اما این حمایت در کشور انجام نمی‌شود و شرکت‌های هواپیمایی از این نارسایی رنج می‌برند.

وی، بیان‌کرد: بنابراعلام یاتا(انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی) متوسط درآمد و سودخالص ایرلاین‌ها پنج درصد است و سود تضمین شده‌ای ندارد بنابراین هنگامی که این صنعت با کرونا روبرو شد بسیاری از شرکت‌های دنیا به سمت تعدیل نیرو و فروش هواپیماهای خود رفتند و یا دولت‌ها به آن‌ها کمک کردند تا ازاین شرایط عبورکنند.

صنعت بیمه می‌تواند به درآمدزایی صنعت هوایی کمک کند

این‌عضو کمیته بازرگانی انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران، عنوان کرد: بیمه شرایطی را فراهم می‌کند که یک صنعت بتواند با اطمینان بیشتری فعالیت کند زیرا می‌داند با حق بیمه‌ای که پرداخت کرده اگر دچار مشکل شود از مزایایی بهره‌مند می‌شود.

خداکرمی، تصریح کرد: درحال حاضر صنعت بیمه کشور خدماتی همچون بیمه سرنشینان هوایی و یا خود هواپیما را ارائه می‌دهند اما صنعت بیمه می‌تواند به درآمدزایی صنعت هوایی کمک کند تا ایرلاین‌ها علاوه بر تامین هزینه‌های جاری از نظر کمی و کیفی هم خود را توسعه دهند.

به گفته وی، باید نقش حمایتی صنعت بیمه از صنعت هواپیمایی بررسی و مطالعه شود و صنعت هوایی به قدری بزرگ است که می‌طلبد درلایه‌های ارشد مدیریتی کشور این مسائل مطرح شود.

این کارشناس هواپیمایی، ادامه داد: ازسوی دیگر آنقدر گردش مالی صنعت هواپیمایی بالااست که امکان ارائه خدمات بیمه به‌صورت افت فروش برای ایرلاین‌ها در دنیا وجود ندارد و دولت‌ها در این مورد کمک می‌کنند.

خداکرمی، با بیان ابنکه صنعت بیمه می‌تواند در زمینه بیمه کردن سرمایه‌گذاری‌ها وارد شود و سرمایه‌ای را که به سمت صنایع و بخش‌های دیگر می‌رود را جذب صنعت هواپیمایی کند، افزود:در این صورت با یک سازوکار جدید درآمدزایی در جابجایی مسافر ایجاد شده و صنعت بیمه هم از آن بهره می برد.

وی، اذعان داشت که صنعت هوایی برای بقا و حفظ نیروی انسانی ماهر خود تلاش می‌کند و دولت باید از نظر سرمایه‌گذاری، کمک مستقیم و اعتماد بخشی به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این صنعت و استفاده از شرکت‌های بیمه برای کاهش ریسک کمک کند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید