در بیمه سینا چه می گذرد؟/ تاخیر در انتشار صورت های مالی تا تغییرات شگفت انگیز در درآمد سرمایه گذاری ها

0

نبض بیمه، بیمه سینا در حالی با تاخیر 22 روزه علی رغم تایید حسابرس اقدام به انتشار صورت های مالی 6 ماهه منتهی به 31 شهریور 1399  کرده، که سوالات بسیاری در خصوص تغییرات قابل توجه گزارش مالی حسابرسی نشده با گزارش قبلی از سوی سهامداران و ناظر فرابورس مطرح شده است.

این شرکت اما دلیل تاخیر در انتشار صورت های مالی مورد تایید حسابرس را تاخیر در ارسال گزارش نهایی از طرف موسسه حسابرسی اعلام کرده است.

در همین خصوص مدیریت نظارت بر ناشران فرابورس در نامه ای به این شرکت بیمه ای خواستار توضیح در خصوص موارد اعلامی شده است.

باعنایت به انتخاب اعضای هیئت مدیره در مجمع عمومی عادی سالیانه مورخ 31/04/1397 و گذشت بیش از دو سال از تاریخ مذکور دلایل عدم برگزاری مجمع جهت انتخاب مجدد هیئت مدیره را بیان کنید همچنین علت درج نام شرکت صادراتی نیروی خلیج فارس به جای شرکت آسان پرداخت پرشین در صورتهای مالی چیست و دلیل عدم معرفی نماینده توسط هر یک از دو شرکت مذکور جهت حضور در جلسات شرکت را بیان کنید.

تغییرات با اهمیت نسبت به صورتهای مالی ۶ ماهه حسابرسی نشده منتهی به ۳۱ ۶۹۹ به شرح زیر می باشد خواهشمند است دلایل تغییرات مربوطه را بیان نمایید کاهش ۷۲ درصدی اندوخته قانونی، کاهش ۸۹ درصدی اندوخته سرمایه ای، کاهش ۳۴۱ درصدی سال را در آمد (هزینه‌)های بیمه‌ای، کاهش ۷۴ درصدی خالص سایر درآمدها و هزینه‌های غیر بیمه‌ای

تغییرات با اهمیت نسبت به صورتهای مالی دوره مشابه در سال مالی ۱۳۹۸ به شرح زیر است خواهشمند است دلایل تغییرات ذکر شده را بیان نمایید افزایش ۴۵۴ درصدی کاهش افزایش ذخایر خسارت، افزایش ۹۴ درصدی هزینه خسارت، افزایش ۱۰۹ درصدی هزینه خسارت سهم نگهداری، افزایش  1326 درصدی درآمد سرمایه گذاری از محل ذخایر و فنی، افزایش 1575 درصدی درآمد سرمایه گذاری از محل سایر منابع، چیکار کرد با عنایت به تبلیغات رخ داده درآمدهای ناشی از سرمایه‌گذاری آیا نحوه بر رویه شرکت در میزان دارایی تخصیص یافته به سرمایه‌گذاری‌ها تغییر داشته است؟

با عنایت به یادداشت ۱۴ پیوست صورتهای مالی دلایل زیان دهی نوشته‌های ثالث مهندسی و عمر و تشکیل سرمایه در دوره مورد بررسی را  بیان کرده و برنامه شرکت جهت اصلاح عملکرد رشته های فوق را توضیح دهید.

با توجه به اینکه تاریخ برآوردی اتمام پروژه‌های احداث ساختمان بندرعباس و ساختمان‌های شعبه اصفهان و ساری به ترتیب  آذر و آبان ۱۳۹۹ بوده ، علت عدم تکمیل پروژه های فوق تا تاریخ حاضر و بیان کنید همچنین تاریخ و برآوردی اتمام پروژه های فوق چه زمانی خواهد بود.

پاسخ شرکت بیمه سینا به موارد مطرح شده از طرف ناظر فرابورس را می توانید در ذیل ببینید، برای مشاهده جوابیه بیمه سینا با کیفیت بیشتر روی تصاویر کلیک کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید