حوادث طبیعی در سال 2020، 76 میلیارد دلار به صنعت بیمه جهان ضرر زد

0
نبض بیمه-حوادث طبیعی در سال 2020، 76 میلیارد دلار به صنعت بیمه جهان ضرر زد
نبض بیمه-حوادث طبیعی در سال 2020، 76 میلیارد دلار به صنعت بیمه جهان ضرر زد

مؤسسه سوئیفت RE امروز اعلام کرد که حوادث طبیعی 76 میلیارد دلار طی سال جاری هزینه روی دست صنعت بیمه جهان گذاشته است.

 

به گزارش «نبض‌بیمه»؛  به نقل از رویترز، مؤسسه سوئیفت RE امروز گزارش داد که حوادث طبیعی که طی سال جاری در اقصا نقاط جهان رخ داده است، 76 میلیارد دلار به شرکت‌های بیمه‌ای در سراسر جهان ضرر زده است. در سال جاری شاهد وقوع گسترده آتش‌سوزی در مناطق مختلفی از آمریکا و همچنین وقوع توفان‌های سهمگین در اقیانوس اطلس بوده‌ایم. 

این موسسه می‌گوید: میزان خسارت‌های پرداخت شده از سوی شرکت‌های بیمه در سال 2020 نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش یافته است و رقم خسارت‌های پرداخت‌شده در سال گذشته 54 میلیارد دلار بوده است.

این موسسه همچنین گفته که 7 میلیارد دلار خسارت پرداخت شده مربوط به حوادثی بوده است که عوامل انسانی بوده است. 

این شرکت گفته؛ سال 2020 شرکت‌های بیمه در  جهان 83 میلیارد دلار در مجموع ضرر کردند که از این نظر از سال 1970 تاکنون پنجمین سال با بیشترین خسارت وارده به صنعت بیمه جهان محسوب می‌شود.

مؤسسه سوئیفت RE در گزارش خود تاکید می‌کند که بخش قابل توجهی از خسارت وارد شده ناشی از وقوع توفان‌های سهمگین، تندبادها و وقوع سیل در کنار رخ دادن آتش‌سوزی‌های گسترده در آمریکا بوده است.

طی سال جاری تنها در کالیفرنیا، اورگان و واشنگتن 800 مورد آتش‌سوزی گسترده اتفاق افتاده 6 میلیون هکتار از جنگل‌های این ایالت‌ها را نابود کرده و هزاران ساختمان را از بین برده است و همین مسئله میلیاردها دلار به شرکت‌های بیمه‌ای که مجبور شده‌اند خسارت پرداخت کنند، آسیب زده است.

این شرکت همچنین گفته در شمال اقیانوس اطلس نیز امسال 30 توفان بزرگ رخ داده که 20 میلیارد دلار به خاطر این توفان ها، شرکت‌های بیمه‌ای پرداخت خسارت داشته‌اند.

این موسسه در گزارش خود می‌‌گوید: انتظار می‌رود تغییرات آب و هوایی تعداد این حوادث طبیعی را افزایش دهد؛ چراکه افزایش رطوبت در هوا و بالا رفتن دما به وقوع توفان‌های سهمگین بیشتر منجر خواهد شد.

ژروم جین هاگلی، کارشناس ارشد مؤسسه سوئیفت RE می‌گوید: در کنار شیوع کرونا تغییرات آب و هوایی، آزمایش بزرگی نسبت به مقاومت جهانی است. 

وی گفت: در حالی که بالاخره شیوع کرونا زمانی پایان خواهد یافت، اما نمی‌توان برای تغییرات آب و هوایی پایانی قائل شد و شکست در پاک‌تر کردن روند بهبود اوضاع اقتصاد جهانی هزینه جوامع را در آینده افزایش خواهد داد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید