وزیر کار: شفافیت؛ سرمایه اجتماعی را ارتقا می‌دهد

0
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هشتمین نشست کمیته شفافیت این وزارتخانه اظهار داشت: خدمات باید به صورت شفاف به اطلاع مردم و ذینفعان برسد، یقینا این امر به ارتقای سرمایه اجتماعی منجر خواهد شد.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛ محمد شریعتمداری در نشست کمیته شفافیت که به صورت ویدئوکنفرانسی و با حضور معاونین، روسای سازمان‌های وابسته و اعضای کمیته شفافیت برگزار شد، اقدامات انجام شده در حوزه شفافیت را در این وزارتخانه، فراوان، تاثیرگذار و غرور آفرین خواند.

وی تصریح کرد: همه مجموعه‌های وزارتخانه، به لحاظ حجم فعالیت شفافیت از لحاظ کمی و کیفی پیشتاز هستند و انتظار می‌رود این فعالیت‌ها به طور مستمر توسعه یابد.

شریعتمداری، بر افزایش میزان رضایت‌مندی جامعه هدف از خدمات و شفاف‌سازی تاکید کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شفافیت در امور قرادادها، الکترونیکی کردن خدمات که دیگر امکان انجام سنتی آن وجود ندارد را با اهمیت دانست و گفت: برای تحقق این امر باید بررسی لازم صورت گیرد و عمق کارها مد نظر باشد تا اقدامات از بین نرود و آیندگان این کار نیک را ادامه دهند.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: شفاف‌سازی به معنی حذف فساد است، باید با همه مظاهر فساد در هر مکان و زمان مقابله جدی کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین تنقیح قوانین را در مبارزه با فساد موضوعی با اهمیت ارزیابی کرد و گفت: ابتدا باید مقررات سهل و آسان داشته باشیم و این کار بر ارائه اطلاعات اولویت دارد، همچنین لازم است فرآیندها ساده، شفاف و برای مردم قابل درک باشد.

وی حذف مقررات زائد، موازی کاری ها، ارائه خدمات الکترونیکی و عدم مراجعه حضوری مردم به ادارات را که از تاکیدات رئیس جمهوری نیز هست ضروری خواند و گفت: در وضعیت کرونا هم اهمیت استقرار دولت الکترونیک دیده شده است، بر همین اساس ارتباط مستقیمی بین توسعه دولت الکترونیک و مبارزه با فساد وجود دارد.

در ابتدای این نشست، ضیاالدین شجاعی برهان نیز از تعامل سازنده و مثبت اعضای کمیته شفافیت در اجرای امور مربوط به شفافیت در وزارت متبوع قدردانی کرد.

در ادامه نشست، حجت میرزایی معاون امور اقتصادی، عملکرد ۵ سازمان اقتصادی تابعه که دارای شرکت هستند را در ارتباط با نقشه راه شفافیت و در محورهای سامانه هوش تجاری، املاک، صورتجلسات هیئت مدیره و مجامع، حقوق و مزایا و پاداش مدیران، پرونده‌های حقوقی، تشریح کرد.

رویا رفیعی، مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات و دبیر کمیته شفافیت، در خصوص ارکان و مبانی شفافیت و مهم‌ترین اقدامات کمیته و کلیات دستاوردهای شفافیت در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گزارش کاملی ارائه کرد و گفت: با توجه به تاکیدات آقای شریعتمداری، مقرر شد همزمان با روز جهانی مبارزه با فساد (۱۸ آذر) گزارشی دقیق، شفاف، همه‌جانبه و قابل ارزیابی از اقدامات و سیاست‌های اجرا شده و در دست اجرا پیرامون موضوع شفافیت تدوین و به افکار عمومی ارائه شود.

روزبه کردونی، رئیس موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی نیز گزارش عملکرد شفافیت معاونت‌ها و سازمان‌های تابعه را که در ۲۰ محور احصا شده بود ارایه و مهم‌ترین شاخص‌های شفافیت را تشریح کرد.

در حوزه تعاون نیز نماینده اندیشکده شفافیت برای ایران گزارشی از نتایج پروژه سنجش شاخص شفافیت در تعاونی‌ها را ارائه کرد.

در ادامه نشست معاونین وزیر و روسای سازمان‌های تابعه نقطه نظرات تکمیلی خود را در خصوص موضوع شفافیت بیان کردند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید