صنعت نفت و پتروشیمی ۴ هزار میلیارد تومان بیمه شدند

0

غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی گفت: بیمه با تعاون تعریف می شود. در کشور‌های اهل تسنن بیمه به این معنا که در کشور ما رایج است را قبول ندارند و بیمه تکافل را جایگزین آن کرده اند. وقتی به وضعیت ۶۰ هزار میلیاردی پرتفوی صنعت بیمه نگاه می کنیم، می بینیم که ۴ هزار میلیارد تومان به پتروشیمی و نفت اختصاص داده شده است.

به گزارش نبض بیمه ، وی ادامه داد: تاکنون ۲۲ هزار میلیارد تومان به پرتفوی شخص ثالث اختصاص داده شده است. اگر بتوانیم تعاونی هارا فعال کنیم، می‌توانیم بیمه را اثربخش‌تر بدانیم.

رئیس کل بیمه مرکزی گفت:تولیدات، ساختمان ها، کالا‌های صادراتی و خدمات باید بیمه شوند.صنعت بیمه در بازار تولید  و بازار سرمایه فعالیت دارد.

سلیمانی تصریح کرد: ۱۰۰ هزار میلیارد در بازار سرمایه، سرمایه گذاری کرده ایم که ۸۹ درصد آن مربوط به ضریب خسارت می شود.

رئیس بیمه مرکزی بیان کرد: خودرو‌های سازمان  تاکسیرانی نسبت به بقیه خودرو‌ها از تخفیف ۱۰ درصدی شخص ثالث بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه نوسانات ارزی بیمه پذیر نیستند، زیرا ریسک بالایی دارند، گفت:اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها قادر به ایجاد شرکت‌های بیمه‌ای هستند. صندوق بازنشستگی محصولات کشاورزی باید با کمک بیمه و اتاق تعاون اصلاح شود.

رئیس بیمه مرکزی افزود: بیمه‌ای تحت‌عنوان بیمه کیفیت داریم که تضمینی برای خریداران محصولات با کیفیت است. همچنین فروشگاه‌ها با دریافت بیمه می‌توانند در صورت رکود بازار نگران از بین رفتن پول خود نباشند.

سلیمانی گفت: در کشور ضمن نیاز به صنایع مادر، به صنایع کوچک نظیر SME‌ها برای ایجاد و گسترش اشتغال نیاز است و مصداق بارز SME‌ها تعاونی‌ها هستند.

این مقام مسئول ادامه داد: حدود ۸ درصد تولید ناخالص داخلی کشور( GDP) در بخش تعاون وجود دارد که اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها می‌توانند با قدرت با شرکت‌های بیمه‌ای مذاکره کنند. علاقمندیم زمانی که نرخ‌ها را تعیین می‌کنیم یا ضریب نفوذ را افزایش می‌دهیم از اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها نیز کمک بگیریم.

سلیمانی بیان کرد:سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشاورزی در صنعت بیمه حدود ۳هزار میلیارد تومان است. همچنین در جهان محصولات کشاورزی زیر نظر بیمه‌های جنرال (تجاری و عمومی) قرار دارند.

وی گفت: بیمه مرکزی آماده است تا بصورت اتکایی با صندوق بازنشستگی کشاورزی همکاری کند و ما از قرارگیری این صندوق در زیر مجموعه بیمه مرکزی استقبال می‌کنیم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید