۲۰ درصد جمعیت کشور تحت پوشش بیمه تکمیلی هستند؛ سالمندان 31 درصد  

0

نبض بیمه؛ رئیس سلامت سالمندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام اینکه وضعیت بیمه روستاییان سالمند نسبت به شهرنشینان بهتر است؛ از پایین بودن سرانه پوشش بیمه تکمیلی این قشر از جامعه سخن گفته بود.

محسن شتی چندی پیش در نشست تخصصی با موضوع توانبخشی به هنگام دوران سالمندی گفته بود: کمی بیش از ۲۰ درصد جمعیت کشور تحت پوشش بیمه تکمیلی است و در سالمندان این درصد به حدود ۳۱ درصد می‌رسد ولی این عدد کفایت نمی‌کند و باید رشد کند.

به گفته شتی، از مجموع 10 درصد کل سالمندان کشور، 4 تا 5 برابر به نسبت خودشان از بیمارستان‌ها و خدکات بستری استفاده می‌کنند.

رئس سلامت سالمندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه این نشست گفته بود که پوشش بیمه‌ای سالمندان در روستاها بهتر از شهرنشینان است.

به گفته وی، کمی بیش از ۲۰ درصد جمعیت کشور تحت پوشش بیمه تکمیلی بوده و ۳۱.۳۴ درصد سالمندان بیمه تکمیلی هستند که این عدد کفایت نمی‌کند و باید رشد کند. البته یک سوم سالمندان کشور که بیمه تکمیلی دارند، در روستا هستند و این نشان می‌دهد باید توجه بیشتری به آنها کنیم چون کسانی که در روستا هستند به خدمات بیشتری نیاز دارند.

 

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید