شاخص کل بورس تا پاییز امسال حداکثر ۲.۲ میلیون واحد است

0

رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی «وتوسم»، در خصوص روند آتی شاخص‌های بازارسهام گفت: تا پایان پاییز امسال بعید است شاخص کل بورس بالاتر از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد قرارگیرد و در ارقام بالاتر از این عدد نیز پایدار نخواهد بود.

به گزارش نبض بیمه، غلام‌عباس ترابی در این خصوص اظهار داشت: زمانی رشد واقعی بازار شکل می‌گیرد و می‌توان شاهد ورود پول جدید به (بازار) سهام بود که سرمایه گذاری در بازار تداوم داشته باشد.

وی گفت: فعالین و معامله گران بازار را می‌توان به دو گروه تقسیم کرد.

به گفته رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی «وتوسم»، بورس‌بازان افرادی هستند که برجریان نوسان‌گیری بازار مسلط هستند و به مفهوم نگهداری سود آگاهی کامل دارند، اما گروه دوم، افرادی هستند که بورس را محلی برای ذخیره سرمایه‌های خرد و متوسط در بلند مدت می‌دانند.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد در این روز‌ها معامله گران فعال در بازار بیشتر در گروه اول قرار می‌گیرند.

ترابی افرود: رفتار گروه دوم معمولا اینگونه است که صبرمی کنند و زمانی که بازار به ثبات رسید سرمایه‌شان را به بازار می‌آورند.

وی تصریح کرد:این گروه در اردیبهشت‌ماه امسال روند خوبی را در بازار آغاز کرد، اما ادامه روند برای آن‌ها چندان جذاب نبود.

ترابی خاطرنشان کرد: چنانچه رویه‌های فعلی حاکم بر بازار ادامه داشته باشد و با توجه به مفروضات اقتصاد کلان موجود، به نظر می‌رسد تا پایان پاییز سال جاری ورود پول به بازار سهام به کندی شکل بگیرد و شاخص کل نیز نخواهد توانست به بالاتر از محدوده ۲.۲ میلیون واحد راه یابد و یا در ارقام بالاتر از این عدد پایدار نخواهد بود.

منبع/چابک آنلاین

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید