چند درصد جمعیت کشور بیمه تامین اجتماعی دارند؟

0

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: هم اکنون ۷۳ درصد جامعه ۸۵ میلیونی ایران تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

به گزارش «نبض بیمه»، میرهاشم موسوی گفت: هم اکنون ۷۳ درصد جامعه ۸۵ میلیونی ایران تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: تامین اجتماعی برای تحقق عدالت کار‌های بزرگی انجام داده و هم اکنون ۱۸ خدمت کلان و راهبردی به جامعه هدف خود ارائه می‌کند.

وی با بیان اینکه هدف اصلی ما آرامش در جامعه هدف بر اساس سیاست‌های بالادستی است افزود: چالش‌های سازمان تامین اجتماعی نقطه زنی شده و بر اساس برنامه ریزی رفع شده و یا در حال رفع است.

موسوی گفت: بیش از ۵۰ درصد چالش ما بازنشستگی‌های پیش از موعود است و برخی مداخلات سیاسی و انتصابات که عنصر کارآمدی را در نظر نگرفته بودند برای سازمان تامین اجتماعی دردسر ایجاد کرده بود.

وی افزود: ۸ راهبرد کلان را در نظر گرفته شده تا بتوانیم مشکلات را رفع کنیم که در این راستا توسعه پوشش بیمه‌ای در جامعه بر اساس سیاست حکمرانی و طبق ماده ۲۹ قانون اساسی را در نظر گرفتیم تا چالش در ناترازی منابع و مصارف را کم کنیم.

وی تصریح کرد: طبق آخرین آمار یک میلیون و ۹۲۰ هزار نفر تعداد بیمه شده‌های ما افزایش پیدا کرده که ماهانه هزار میلیارد تومان اثر مالی بر صندوق گذاشته است.

موسوی گفت: هم اکنون ۷۳ درصد جامعه ۸۵ میلیونی ایران تحت پوشش بیمه هستند.

ارائه خدمات درمانی به بیش از یک میلیون نفر

موسوی با اشاره به خدمات درمانی سازمان تأمین اجتماعی گفت: در درمان روزانه به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر، خدمت درمان ارائه می‌دهیم که ۲۸ درصد از این میزان خدمات را در بحث درمان مستقیم و ۷۲ درصد نیز به صورت خرید راهبردی است.

وی گفت: در خدمات سرپایی در سال ۱۴۰۱ نسبت ۱۴۰۰ ما شاهد ۱۸ درصد رشد بوده‌ایم.

افزایش کلینیک های دیابت و فشار خون در دولت سیزدهم

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی همچنین با اشاره به خدمات کلینیکی به مردم گفت: در گذشته ما تنها ۵ تا ۶ کلینیک دیابت و فشار خون در کشور را راه‌اندازی کرده بودیم، اما در دولت جدید این مراکز به ۱۸۵ کلینیک دیابت و فشار خون رسیده‌اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر با ۵۲ هزار مرکز طرف قرارداد همکاری می‌کنیم و همچنین پایبند به این اصل هستیم که این مراکز و طرف‌های قرارداد باید افزایش پیدا کنند.

موسوی همچنین با اشاره به بودجه خدمات درمانی سازمان تأمین اجتماعی گفت: در سال ۱۴۰۰، ۴۵۰۰ میلیارد تومان، در سال ۱۴۰۱، ۹۵۰۰ میلیارد تومان و در سال جاری نیز این میزان به ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

افتتاح ۲۹ پروژه درمانی طی امسال

وی تأکید کرد: ما ۲۹ پروژه درمانی را امسال به افتتاح خواهیم رساند. در سال گذشته نیز بیمارستان هدایت در تهران و درمانگاه‌ها و کلینیک‌های بسیاری را در اقصی‌نقاط کشور به ویژه مناطق محروم به بهره‌برداری رساندیم. از طرفی باید تأکید کنم که ۲۰۰ پروژه در حال اجرا داریم که عمده آن‌ها درمانی هستند و امسال به بهره‌برداری خواهند رسید.

 ۶ میلیون نفر از خدمات بیمه تکمیلی بازنشستگان استفاده می‌کنند 

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی همچنین به کمک‌های سازمان تأمین اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان اشاره کرد و گفت: در مجموع ۶ میلیون نفر از خدمات بیمه تکمیلی بازنشستگان استفاده می‌کنند و ۴ هزار میلیارد تومان هم هزینه این بیمه تکمیلی می‌شود که ما ۵۰ درصد هزینه بیمه تکمیلی بازنشستگان را تأمین می‌کنیم.

وی همچنین با اشاره به سفر‌های بازنشستگان در قالب کرامت رضوی مناطق زیارتی گفت: این کار را از سال ۱۴۰۰ آغاز کردیم و ۱۴۰۱ نفر از خدمات رایگان ما برخوردار شدند.

افزایش پرداخت غرامت ایام بارداری

موسوی تاکید کرد: پرداخت غرامت ایام بارداری با تاکید بر سیاست افزایش جمعیت و حمایت از خانواده افزایش یافت. ما ۱۵ هزار میلیارد تومان حمایت از بیمه بیکاری نیز داشتیم و امسال مجوز بخشودگی جرایم بیمه‌ای در راستای رونق تولید بسیار صادر شده و ۲۶ هزار کارگاه از فرصت بخشودگی جرائم بدون محاسبه سود و با تقسیط منصفانه استفاده کردند.

۴۰۰ قلم دارو به لیست اقلام تحت پوشش بیمه اضافه شد

وی گفت: در موضوع طرح دارویار ما باوجود تحمیل هزینه بیشتر، پرداخت کل بدهی‌های قبل از خرداد ماه به داروخانه‌ها تصفیه کردیم و ۴۰۰ قلم دارو به لیست اقلام تحت پوشش بیمه اضافه کردیم. همچنین بحث دارو‌های ناباروری را نیز تحت پوشش قرار دادیم. همچنین چهار هزار میلیارد تومان در این حوزه اختصاص دادیم.

موسوی تاکید کرد: سالانه ۱۶۰ میلیون مراجعه به صورت هوشمند داشتیم که ۴۴ میلیون خدمت غیرحضوری از فرآیند سامانه هوشمند غیرحضوری را پاسخ می‌دهیم که این باعث می‌شود هزینه‌های سازمان به شدت کاهش یابد. نسخه الکترونیکی نیز طرح خوبی بود که شروع بسیار خوبی داشت و در دوره قبل بیش از ۵۰ درصد پوشش داشت که اکنون به حدود ۹۸ درصد پوشش رسیده است. مشاوره ۱۴۲۰ ما نیز هفت میلیون و پانصد هزار مورد مشاوره ارائه داده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به بحث بیمه‌های پلتفرمی گفت: ما در این حوزه در بیمه مشاغل پلتفرمی از همین امسال کار را شروع می‌کنیم و در این حوزه به نسبت جهان زودتر ورود کردیم، زیرا در کنفرانس سازمان ایسا تازه این بحث مطرح شده بود.

وی تصریح کرد: در شستا ۱۲ راهبرد اقتصادی دنبال می‌شود. رکورد تولید از تاریخ ثبت شرکت در چندین واحد داشتیم. در ۱۹ شرکت بیش از ظرفیت اسمی تولید داریم. فروش تجمیعی شستا در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۶۱ همت بوده که این رقم به ۲۴۳ همت رسیده است. سود خالص تجمعی شستا نیز نسبت به سال گذشته با افزایش ۵۰ درصدی سود کل مجموعه شستا را داشتیم و به رقم ۲۰۵ هزار میلیارد تومان سود تجمیعی رسیدیم و در تقسیم سود در مجامع عمومی مشخص می‌شود که چه میزان به تامین اجتماعی می‌رسد.

موسوی اظهار کرد: ۱۲۰ نوع دارو در مجموعه شستا رقم خورد و بحث کاهش تولید آنتی بیوتیک در مجموعه تیپیکو در سال گذشته حل شد. در سرم سازی نیز پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای صورت گرفت. ضمن اینکه ۹۰ پروژه جدید که ۴۷ همت آن تحقق یافته است. ۴۰۰ همت ظرفیت سرمایه‌گذاری در شستا پیش‌بینی شده که سال قبل حدود ۵۰ همت هدف‌گذاری آن اعلام شده بود. این مسائل و دستاورد‌ها مارا به آینده امیدوار می‌کند و چالش‌های بزرگ ما را قابل حل می‌سازد.

برنامه هفتم باید بتواند چالش‌های صندوق‌های بازنشستگی را مدنظر قرار دهد

وی با اشاره به بحث برنامه هفتم گفت: برنامه هفتم باید بتواند چالش‌های صندوق‌های بازنشستگی را مدنظر قرار دهد. تا زمانی که برنامه مسیر تصویب را طی نکرده است، ما در حد پیشنهاد به برنامه‌ها نگاه می‌کنیم.

موسوی گفت: تجمیع صندوق‌های بازنشستگی یک حرف کلی است و در جزییات برنامه به آن پرداخته نشده است. اینکه نظام یکپارچه بازنشستگی و بیمه‌ای که تکلیف رهبر انقلاب در سیاست‌های ابلاغی است، درست است، اما سازوکاری که باید پیش‌بینی شود که این اقدام به درستی و منطبق به وضعیت هر صندوق انجام بپذیرد.

وی در پایان گفت: ما در حوزه بحث تبدیل وضعیت پزشکان قراردادی سازمان و همچنین بیمه زنان خانه‌دار و بیمه دانشجویان نیز با تکلیف دولت ورود کردیم. ۵۳ هزار دانشجو تاکنون برای بیمه دانشجویی ثبت نام کردند که این خود یک جذابیت خوبی برای تحصیلات بلندمدت ایجاد می‌کند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید