افزون بر نیمی از جمعیت قزوین زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی

0

در حالیکه میانگین برخورداری مردم کشور از پوشش بیمه تأمین اجتماعی ۵/۵۱ درصد برآورد شده است، اکنون ۶۹ درصد جمعیت استان قزوین زیرپوشش خدمات تأمین اجتماعی هستند که این نشان از وضعیت مطلوب استان از نظر برخورداری مردم از خدمات بیمه‌ای دارد.

حمید کوزه‌گرها در دیدار لطف‌ا… سیاهکلی نماینده قزوین در خانه ملت از ادارات تأمین اجتماعی و بیمه خدمات درمانی با اشاره به وضعیت درآمد و هزینه‌های این اداره گفت: میزان پرداختی بیمه‌شدگان و دریافتی بیمه تأمین اجتماعی در استان ماهانه ۵۰۱ میلیارد تومان است که فقط میزان پرداخت حقوق به بازنشستگان ۵۳۴ میلیارد تومان و مجموع پرداختی‌ها به ۶۴۵ میلیارد تومان می‌رسد می‌شود؛ هر ماه حدود ۴۴ میلیارد تومان نیز برای پرداخت حقوق کمبود داریم و یک استان هزینه‌ای محسوب می‌شویم.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان قزوین گفت: در حال حاضر، حدود یکهزار میلیارد تومان از بخش خصوصی طلب داریم که در صورت دریافت آن قادریم سرعت خدمت‌رسانی را بیشتر کنیم.
وی اضافه کرد: به بیش از ۲۱ هزار کارفرما پیامک ارسال شده تا برای استفاده از مشوق‌های تعیین شده و برخورداری از بخشودگی جرایم به بیمه‌ها مراجعه کرده و با پرداخت بدهی خود از این تسهیلات و مشوق‌ها برخوردار شوند
این مسئول تصریح کرد: بیش از ۴ هزار و ۵۲۸ نفر نیز از مقرری بیمه بیکاری استفاده می‌کنند و ماهانه بالغ بر ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مقرری بیکاری به آنها پرداخت می‌کنیم.
وی  اظهارداشت: در استان قزوین ۲۶۲ هزار و ۱۳۴ بیمه شده اصلی و ۴۰۴ هزار و ۶۲۹ نفر بیمه شده تبعی داریم و تعدادبیمه‌شدگان اجباری نیز ۱۷۸ هزار و ۲۲۷ نفر هستند.
کوزه‌گرها یادآور شد: جمعیت زیرپوشش بیمه تأمین اجتماعی در استان بیش از ۸۴۴ هزار و ۱۴۱ نفر و تعداد مستمری‌بگیران استان ۸۴ هزار و ۱۸۷ نفر هستند که ۸۷ درصد آنها تبعی محسوب می‌شوند.
وی در پایان در خصوص مشکلات بازنشستگان هم اظهارداشت: در خصوص حقوق بازنشستگان که برای برخی بخش‌ها افزایش ۵۷ درصدی و بازنشستگان ۱۰ درصد اعلام شد تجمع‌هایی داشتیم که طرح شکایت شده و موضوع در دیوان عدالت در حال بررسی است که ما نیز امیدواریم به نتیجه برسد و راضی نیستیم انسان‌های باکرامتی که سال‌ها خدمت کرده‌اند و امروز به سالمندی رسیده اند با مشکلات معیشتی و حقوق درگیر شوند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید