2700 زنجانی بیمه بیکاری می‌گیرند

0

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۲ هزار و ۷۵۱ نفر از کارگران مشمول در استان زنجان، بیمه بیکاری دریافت کرده‌اند.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛محمدرضا انصاری امروز در زنجان اظهار کرد: طی یک سال گذشته تعداد هفت هزار و ۸۰۰ نفر در سامانه بیمه بیکاری ثبت‌نام کردند که پرونده این تعداد مورد بررسی و پالایش قرار گرفت.
سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه ۱۳ هزار و ۷۰۰ فعالیت در زنجان شناسایی شد، اظهار داشت: سال گذشته ۶ هزار و ۸۷۳ نفر مشمول بیمه بیکاری شدند.
وی تصریح کرد: متاسفانه کرونا بیشترین آسیب را به اشتغال بخش خدمات و گردشگری وارد کرد و در حال حاضر درصد زیادی از مشاغل در بخش گردشگری بیکار شدند که امیدواریم طی سال جاری با قطع زنجیره کرونا و واکسیناسیون عمومی، اشتغال در بخش خدمات و گردشگری افزایش یابد.
انصاری با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه برقراری بیمه بیکاری افزود: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۲ هزار و ۷۵۱ نفر از کارگران مشمول در استان زنجان، بیمه بیکاری دریافت کردند.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان در ادامه به بحث ساماندهی تعاونی‌های استان اشاره کرد و گفت: با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته، مقرر شد اداره‌کل تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی استان هر چه سریع‌تر نسبت به معرفی تعاونی‌ها به تفکیک توزیع استانی و شهرستانی اقدام کند.
وی با تاکید بر اینکه با اجرای این مصوبات، امید زیادی برای تجاری‌سازی تعاونی‌ها در استان داریم، خاطرنشان کرد: اعطای کمک بلاعوض در زمینه تامین بخشی از سهم آورده سرپرست خانوار برای تشکیل و توسعه تعاونی‌ها و گروه‌های استارتاپی با تاکید بر شرکت‌های تعاونی دانش‌بنیان از جمله اقداماتی است که در استان انجام خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید