ارائه خدمات رایگان تأمین اجتماعی به ۴۵ میلیون نفر

0
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به ارائه خدمات رایگان به ۴۵ میلیون نفر از بیمه‌شدگان گفت: ۶۱مرکز درمانی و ۳۵۷ تخت بیمارستانی احداث و اضافه شده است.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی امروز (دوشنبه، ۱۸ مرداد) با اشاره بر مهم‌ترین اقدامات انجام شده در سازمان تأمین اجتماعی گفت: در بحث نسخه الکترونیک نیاز به یک الزام جدی داریم اما به دلایل عدم زیرساخت به تعویق می‌افتاد اما امروز که در ۹۰ درصد روستاهای ما اینترنت وجود دارد امکان نسخه الکترونیک هم برقرار است.

وی افزود: از لحاظ زیرساخت‌های فنی ما دانش خوبی داریم و شرایط برای این فرآیند مناسب است.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بیان کرد: در خرداد سال گذشته گام اول این امکان برداشته شده است و تا اسفند سال گذشته دفترچه جدیدی داده نشده است.

سالاری گفت: مشکلات این کار بسیار زیاد بود ولی هر روزی که شروع می‌کردیم مشکلات را ترمیم می‌کردیم و از آنچه اتفاق افتاد از مسائل پیش‌بینی شده آسان‌تر بود.

وی ادامه داد: امروز در همه جای ایران خدمات الکترونیکی درمانی قابل انجام است و کافی است که با نرم‌افزار واسط افرادی که در حوزه درمانی فعالیت می‌کنند سامانه خود را به ما متصل کنند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اقدامات این سازمان بیان کرد: تعداد بیمارستان‌های دولتی را در شهرستان‌هایی که بیمارستان تأمین اجتماعی نداریم بیشتر کرده و ارائه خدمات را برای ۴۵ میلیون نفر رایگان کرده‌ایم.

وی افزود: بیماران صعب‌العلاج مشروط به تشکیل پرونده خودشان صد در صد هزینه درمانی‌شان را رایگان کرده‌ایم.

سالاری بیان کرد: در بحث تجهیزات کمک پزشکی تقریباً منطبق با قیمت بازار برای بیمه شدگان اقدامات خوبی صورت گرفته است و در زمینه عدالت در شهرستان‌های مختلف مبنی بر احداث مراکز درمانی، ۶۱ مرکز درمانی جدید را احداث کردیم و هیچ شهرستانی نیست که یک مرکز درمانی تأمین اجتماعی نداشته باشد همچنین ۳۵۷ تخت بیمارستانی مبتنی بر میزان جمعیت اضافه کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در اوایل اسفند ۹۸ صد در صد مطالبات مراکز خصوصی و دولتی را تسویه کردیم و هر مرکزی که سامانه نسخه الکترونیک داشته باشد به صورت ماهانه در زمان مشخص مطالبات پرداخت شده است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی افزود: خوشبختانه ۳۰ خدمت پر مراجعه به کارگذاری‌ها غیرحضوری شده است.

وی درباره وصول مطالبات سازمان از دولت بیان کرد: ۱۲۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات خود را وصول کرده‌ایم این مبلغ در کنار سود سهامی ما هزینه‌های متناسب سازی حقوق بازنشستگان را تضمین می‌کند؛ همچنان بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان از دولت بدهی داریم.

سالاری در پاسخ به سوالی مبنی بر تاریخ پرداخت مابه‌التفاوت مستمری بگیران گفت: برنامه تأمین مالی برای پایان شهریور نهایی شده است و اگر شستا تعهدات خود را انجام دهد ما بلافاصله پرداختی را خواهیم داشت.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در خصوص حذف کاغذ از تأمین اجتماعی بیان کرد: برای حذف کاغذ ما امکان صد در صدی را برای انجام این فرآیند داریم و برای نسخه الکترونیک از لحاظ فنی مشکلی نخواهیم داشت.

وی با اشاره به بیمه تاکسیرانان افزود: سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها همچنان باید بخشی از مبلغ بیمه این افراد را پرداخت کند و تعهد دهد که در صورت عدم بودجه برای پرداخت این مبلغ جز بدهکاری دولت باشد تا ما بتوانیم حق بیمه این افراد را پرداخت کنیم اما متاسفانه اقدامی از طرف دولت شکل نگرفته است.

سالاری درخصوص اقدامات سازمان برای بیماران کرونایی با بیمه تأمین اجتماعی گفت: برای بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی خدمات رایگان است و اگر فردی به بیمارستان دولتی مراجعه کند و نیازمند داروی کرونا (رمدسیویر) باشد اگر بستری شود ۱۰ درصد مبلغ و اگر در منزل باشد ۳۰ درصد مبلغ را پرداخت خواهد کرد. کانون بازنشستگان سراسر کشور به صورت غیرحضوری خدمات خود را ارائه می‌دهند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید