45 میلیون ایرانی تحت پوشش تأمین اجتماعی/هزینه 21هزار میلیاردتومانی برای بیمه‌ شدگان

0

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی گفت: ماهیانه بطور متوسط 21 هزار میلیارد تومان برای خدمت رسانی تأمین اجتماعی به مستمری بگیران ، بیمه شدگان و جامعه هدف هزینه می‌شود.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛علی جهانی، مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی در جلسه سندیکای صنعت برق ایران که در راستای پشتیبانی و مانع زدایی از شرکای اجتماعی و در خصوص موضوعات فرهنگی و اجتماعی در حوزه بیمه قراردادها با حضور نماینده شرکت توانیر و هیات رئیسه سندیکای صنعت برق ایران و معاونین و کارشناسان اداره کل فرهنگی و اجتماعی برگزارشد به  سازمان تأمین اجتماعی به عنوان یک نهاد بیمه‌گر عمومی و غیردولتی اشاره کرد و  افزود: هزینه، مصارف و خدمات و تعهدات این سازمان به ماهیانه 21 هزار میلیارد تومان در سال جاری رسیده است.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی بعنوان بزرگترین و گسترده ترین بیمه گر اجتماعی، 45 میلیون نفر از جمعیت کشور را عهده دار است، یاد آور شد: این سازمان خدمات متنوع و گسترده خود را در حوزه‌های درمانی و بیمه ای در قالب تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت ارائه می‌دهد .

وی با اشاره به اینکه میزان هزینه‌های خدمات ماهانه این سازمان نسبت به سال گذشته 10 هزار  میلیارد تومان افزایش داشته است، اظهارکرد: برای اجرای مرحله دوم متناسب سازی حقوق بازنشستگان، سازمان تامین اجتماعی همواره تلاش کرده است تا  خدمات بهتری را به مستمری بگیران که از اولویتهای اصلی این سازمان هستند ارائه دهد.

جهانی با بیان اینکه پنج ایستگاه کاری موثر با کارفرمایان مورد توجه، بازنگری، اصلاح و تقویت قرار گرفته است افزود: شفافیت سازی، بهبود روشها، مقررات زدایی و پاسخگویی در موارد 28، 38، 47، 50، 42، 43 و 44 قانون تامین اجتماعی تقویت و توسعه پیدا کرده است.

وی به مشکلات و چالشهای کارفرمایان در حوزه بیمه‌ای اشاره کرد و اظهار داشت : معاونت فرهنگی و اجتماعی و امور استانها به عنوان کانال ارتباطی و وکیل مدافع شرکای اجتماعی به دنبال تسهیل ارتباط، ارتقاء سطح شفاف سازی و پاسخگویی است و مشکلات کارفرمایان را پیگیری و حل و فصل خواهد کرد.

جهانی با بیان اینکه تحقق فعالیتهای سازمانی با تکیه بر مشارکت و محوریت شرکای اجتماعی در گروههای بیمه شدگان، کارفرمایان و مستمری بگیران میسر شده که ما را در رسیدن به اهداف کلان سازمان یاری می‌کند،خاطر نشان کرد: کارفرمایان همواره به منزله اصلی‌ترین منبع تامین‌کننده بودجه سازمان و تلاشگران عرصه عمل و اجرا دارای جایگاه ویژه‌ای هستند که نقش اثر گذاری در جامعه ایفا می‌کنند.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی برای تحقق برنامههایش باید سه گام را عملیاتی کند، افزود: گام اول شفاف سازی، گام دوم مقررات زدایی و گام سوم پاسخگویی و تسهیل فرایندها می باشد .

وی با بیان اینکه توانمندی این سازمان در گرو مشارکت سه ضلع اصلی کارفرمایان، کارگران و دولت شکل می‌گیرد، اذعان داشت سازمان تامین اجتماعی باید در توسعه و تقویت تعاملات دوسویه و ارتباط خود با مجموعه کارفرمایان بعنوان ذینفعان و شرکای اجتماعی به شکل مستمر و پویا گامهای مثبت و مطلوبی را بر داشته و در اخذ مطالبات این عزیزان تلاش کند.

جهانی با تأکید بر اینکه شرکای اجتماعی به ویژه کارفرمایان از اولویتهای اصلی سازمان تامین اجتماعی است، گفت: شناسایی مشکلات، نقطه‌نظرات و دستیابی به راهکارهای اجرایی این حوزه از اهم فعالیت‌های اداره کل  فرهنگی و اجتماعی است تا میزان رضایتمندی مخاطبان افزایش یابد.

وی با بیان اینکه نحوه پاسخگویی با کارفرمایان و مخاطبان این سازمان باید اصلاح شود و در مسیر صحیح قرار بگیرد تا بسیاری از مشکلات بر طرف شود، گفت : گسترش تعامل دو سویه و تشریک مساعی با تشکل‌های کارفرمایی، کارگری و بازنشستگی از اهم برنامه های این اداره کل است.

جهانی با بیان اینکه با برگزاری دوره های آموزشی می‌توان آگاهی کارفرمایان ، پیمانکاران از قوانین و مقررات این سازمان را ارتقاء داد و مواردی که باعث بروز مشکلاتی از جمله جرایم بیمه‌ای، خسارات مالی و متعاقب آن نارضایتی و اختلاف بین کارفرما، پیمانکار، کارگران و سازمان می‌شود را حل کرد،یاد آور شد: این دوره های آموزشی به منظور آشنایی کارفرمایان و پیمانکاران با قوانین و مقررات تامین اجتماعی بوده که نسبت به تکالیف و حقوق خود آگاهی پیدا کنند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید