تقویت کارشناسی از میزان رانت های غیرقانونی و سودهای غیرواقعی می‌کاهد

0

حق بیمه دریافتی در مرزهای کشور از یک درصد پرتفوی صنعت بیمه کمتر است اما با توجه به اهمیت والای آبرو و اعتبار نظام جمهوری اسلامی، ساماندهی بیمه ای در این مناطق یک ضرورت آشکار است.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، غلامرضا سلیمانی که در جمع اعضای کار ویژه مرزهای کشور سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: صرف نظر از سودآوری یا زیان شرکت‌های بیمه، موضوع سهولت در امر بیمه گری و ظرفیت های بیمه ای در مرزهای کشور با شفافیت بیشتری دنبال خواهد شد.
رئیس کل بیمه مرکزی با تاکید بر این مطلب که ساماندهی بیمه‌ای مرزها یک مسئولیت انسانی و اخلاقی است، خاطرنشان کرد: رویکرد ملی و هدف یکپارچگی دستگاه های مرتبط و همچنین تقویت کارشناسی از میزان رانت های غیرقانونی و سودهای غیرواقعی می کاهد و تمام نهادهای ذیربط باید این موضوع ملی و خداپسندانه را جدی‌تر بگیرند.
وی با بیان این مطلب که الکترونیکی شدن فرایند صدور بیمه نامه امکان تقلب در این بخش را به حداقل رسانده است، یادآور شد: با مکانیزه شدن تمامی مراحل صدور بیمه نامه تا مرحله پرداخت خسارت قطعاً بهای تمام شده بیمه نامه ها نیز کاهش محسوسی را تجربه خواهد کرد.
دکتر غلامرضا سلیمانی از بازدارندگی قوانین، نظارت مستمر و مشارکت دستگاه های مرتبط به عنوان راهکارهای مهم پیشگیری از تخلفات و تقلبات بیمه ای در مرزهای کشور یاد کرد و اظهار داشت: برای حفظ آبروی نظام با هیچکس تعارف نداریم و به برخورد جدی با متخلفان ادامه خواهیم داد.

رئیس شورای عالی بیمه در این نشست با قدردانی از حضور دلسوزانه مدیران ارشد حراست دستگاه‌های مرتبط با مدیریت و بهره برداری از مرزها، گفت: در آینده نزدیک و با برطرف شدن تحریم ها و همچنین ریشه‌کنی اپیدمی کرونا باید  طراحی بسته های بیمه درمانی گردشگری با دقت و حساسیت بالاتری دنبال شود.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد حضور پرشور ملت شریف ایران در میدان انتخابات ریاست جمهوری به تقویت نظام و بالارفتن ضریب توسعه اقتصادی کشور کمک کند.
گفتنی است در این نشست، مباحث مهمی برای ساماندهی مرزها، تسهیل عملیات بیمه گری و رونمایی از دستگاه های مکانیزه ویژه مسافران ورودی و خروجی در پایانه ها مورد  بررسی قرار گرفت.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید