موارد قطعی سیستم نسخه الکترونیک روند کاهشی مناسبی دارد

0

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی، گفت: نسخه الکترونیک از پروژه‌های بسیار مهمی است که با وجود نداشتن نمود فیزیکی تاثیر ملموس و بسیار قابل‌توجهی بر زندگی مردم دارد و امیدواریم گام‌های نهایی این طرح مهم و حذف کامل کاغذ از فرآیند نسخه نویسی و نسخه پیچی را برداریم.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛به نقل از ایلنا، مصطفی سالاری در جلسه هفتگی پروژه نسخه الکترونیک که با حضور مدیران حوزه‌های درمان و فناوری اطلاعات و ارتباط ویدئوکنفرانسی با مدیران درمان تامین‌اجتماعی استان‌ها برگزار شد، اظهار کرد: از زمان توقف صدور دفترچه‌های کاغذی از اسفند ۹۹ تاکنون اقدامات بسیار مهمی برای پیشبرد طرح نسخه الکترونیک انجام شده و کارها به درستی و در مسیر صحیح پیش رفته‌است. سالاری افزود: افزایش سرعت و پایداری کامل سامانه نسخه الکترونیک مهم‌ترین برنامه در دست اجرای سازمان تامین‌اجتماعی در حوزه فنی و تکنیکی این طرح است و موضوع مهم دیگر نیز اتصال سامانه نسخه الکترونیک با سایر دستگاه‌ها و در صدر آنها سامانه‌های وزارت بهداشت است که با جدیت تمام درحال اجرای آن هستیم.

او با بیان اینکه تعداد موارد قطعی و کندی سیستم نسخه الکترونیک از ابتدای سال جاری تا کنون روند کاهشی مناسبی دارد، گفت: یکی از موضوعات مهم آگاهی دقیق و اشراف حوزه‌های تخصصی نسبت به بروز اشکال در سامانه‌ها و توانایی واکنش به موقع برای رفع ایرادات احتمالی است که در این زمینه نیز پیشرفت خوبی داشته‌ایم و پایداری سامانه طی هفته‌های اخیر به بیش از ۹۷ درصد رسیده‌است. سالاری تاکید کرد: هدف نهایی ما پایداری کامل و افزایش سرعت سامانه است که با تمهیدات اتخاذ شده این هدف کاملا در دسترس است و از تلاش ارزشمند و توام با اراده مجموعه همکاران حوزه‌های درمان و فناوری اطلاعات تشکر می‌کنم. او افزود: در مراحل پایانی این کار بزرگ قرار داریم و به‌زودی باید به حذف کامل کاغذ برسیم و کارهای نهایی را باید برای تحقق این هدف انجام دهیم. با سایر دستگاه‌ها نیز همکاری خوبی داریم. مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی از همکاری بیمه مرکزی برای پیشبرد برنامه نسخه الکترونیک قدردانی کرد و گفت: اعمال تعهدات بیمه‌های تکمیلی در مراکز درمانی کار بسیار مهم و ارزشمندی است که با همکاری بیمه مرکزی انجام می‌شود و با این کار نیاز بیمه‌شدگان به ارائه اسناد کاغذی به بیمه‌های تکمیلی نیز برطرف می‌شود.

سالاری همکاری وزارت بهداشت برای اتصال سامانه‌های بیمارستانی به سامانه نسخه الکترونیک تامین‌اجتماعی را در موفقیت این برنامه بسیار کلیدی ارزیابی کرد و گفت: با وزارت بهداشت جلسات و مذاکرات متعدد داریم و اراده خوبی برای پیشرفت کار وجود دارد و البته نیازمند همکاری بیشتر هستیم تا مراکز دانشگاهی به سرعت به سامانه نسخه الکترونیک متصل شوند. او نسخه الکترونیک را یکی از تکالیف مهم سازمان تامین‌اجتماعی دانست و گفت: ما به استناد تکلیف قانونی خود تنها در شرایطی هزینه‌ها را پرداخت می‌کنیم که بیمارستان‌ها به سامانه نسخه الکترونیک متصل شوند. در این جلسه تعدادی از مدیران حوزه‌های درمان و فناوری اطلاعات سازمان تامین‌اجتماعی به بیان دیدگاه‌ها و ‌نظرات خود پرداختند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید