حضور نماینده شبکه فروش درشورایعالی بیمه نیازمند اصلاح قانون است

0

یک عضو شورای‌عالی بیمه،اظهارکرد: شرکت‌های بیمه باید با شبکه فروش به تفاهم برسند که میزان کارمزد بر اساس چه پارامترهایی تعیین تا اختلاف نظرها هم کمتر شود.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛غلامعلی ثبات درجلسه بررسی رویکرد اصلاح آیین‌نامه کارمزد نمایندگان و کارگزاران، در کلاب هاوس  افزود: ممکن است شاخص‌هایی مانند هزینه‌ها وحقوق در تعیین مقدار کارمزد لحاظ شود اما از سوی دیگر شرکت‌های بیمه هم ممکن است بر اساس همین شاخص‌ها ادعا کنند که هزینه‌های عملیات اجرایی آن‌ها نیز افزایش پیدا کرده است.

وی، در واکنش به این نکته که شبکه فروش شرکت‌های بیمه‌ سهامدار شرکت متبوع خود شوند، گفت: باید بررسی شود که آیا چنین رابطه‌ای را می‌توان برقرار کرد یا خیر.؟

ثبات اظهارداشت: شبکه فروش صنعت بیمه شامل نمایندگان و کارگزاران بهتر است که رویکرد پایه‌ای و مبنایی داشته باشند تا هرچه قوی‌تر ومتحدتر ظاهرشوند زیرا شبکه فروش متحد بهترمی‌تواند اهداف خود را پیاده سازی کند و نقش بیشتری در صنعت بیمه ایفا خواهد کرد.

صنعت بیمه خود را به تکنولوژی‌های جدید تجهیز کند

ثبات، به حضور هرچه پررنگ‌تر تکنولوژی در صنعت بیمه  اشاره  و به شبکه فروش توصیه کرد: با روند فعلی تکنولوژی ممکن است یکی از شغل‌هایی که در دنیا از بین می‌رود شبکه فروش صنعت بیمه باشد، به چنین آینده‌ای باید فکر کرد و برای تطابق با آن باید شبکه فروش خود را به تکنولوژی‌های جدید مجهز کند.

وی در پاسخ به این پیشنهاد شبکه فروش که یکی از اعضای آنها در شورای عالی بیمه حضور داشته باشد،گفت: این مسئله نیازمند اصلاح قانون است که به این راحتی و به این زودی اتفاق نخواهد افتاد اما امکان حضور یک نماینده از شبکه فروش در کمیسیون تخصصی شورا وجود دارد و برای آن باید نظام نامه شورای عالی بیمه اصلاح شود.

ثبات، اذعان داشت: البته یکی از اعضای شورای‌عالی بیمه یا دبیرکل سندیکا هم می‌توانند نماینده خود در کمیسیون تخصصی شورای عالی بیمه را از بین فعالین شبکه فروش صنعت بیمه انتخاب کنند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید