روابط عمومی در صنعت بیمه به جایگاه شایسته خود دست نیافته است

0

مسئول روابط عمومی شرکت بیمه زندگی خاورمیانه، اظهارداشت: حوزه‌کاری روابط عمومی‌ در شرکت‌های بیمه با حوزه تبلیغات در هم تنیده شده‌، درصورتی که این دو حوزه لزوماً با یکدیگر هم راستا نیستند.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛ ” سیدمیثم عطری” افزود: در هر فعالیت تبلیغاتی نیاز به در نظر گرفتن بسیاری از قواعد ارتباطی از اصول ارتباط تصویری و هنر تا اصول ارتباطات اجتماعی است که این امر بهتر است با نظارت و کمک واحد روابط‌عمومی انجام شود، اما در نهایت رویکرد در تبلیغات، تجاری است و خاستگاه، اهداف و نوع برخورد روابط عمومی‌ها با مسائل به شکل دیگری است.

وی، در مورد جایگاه روابط عمومی در صنعت بیمه گفت: متأسفانه هنوز روابط عمومی به جایگاه شایسته خود دست نیافته و فعالان این حوزه در تلاش هستند تا خدماتی که این بخش می‌تواند برای صنعت بیمه انجام دهد را تبیین کنند.

مسئول روابط عمومی شرکت بیمه زندگی خاورمیانه، گفت: بطور سنتی بیشتر در زمان بحران به روابط عمومی‌ها مراجعه می‌شود و زمانی‌که یک موضوع و یک خبر در رسانه‌ها یا جامعه با واکنش مواجه شده و آن لحظه هم بیشتر اقدامات در حد جوابیه، تکذیبیه و به منظور مدیریت بحران است تا عملی راهبردی و تاثیرگذار!.

عطری بیان کرد: باوجود نقش مهم و تاثیرگذار روابط عمومی در مدیریت اجتماعی و فرهنگی درون و برون سازمانی؛ در حال حاضر در شرکت‌های بیمه اولویت اصلی با واحدهای فروش، مالی و فنی است.

میان تیتر: اقدامات اخیر بیمه مرکزی برای تولید محتوای تصویری بر فرهنگ‌سازی بیمه تاثیرگذار است

وی، با اشاره به دیدگاه مثبت رئیس کل بیمه مرکزی به نقش روابط عمومی در تعالی سازمان‌های بیمه‌گر و کمک به گسترش فرهنگ بیمه در کشور،رایزنی‌ها و اقدامات اخیر بیمه مرکزی در جهت تولید محتوای تصویری را اقدامی مؤثر و عملی در زمینه فرهنگ‌سازی و اصلاح بسیاری از نقاط حادثه خیز کشور دانست.

مسئول روابط عمومی شرکت بیمه زندگی خاورمیانه، افزود:  اگر بخواهیم به طور مستقیم و با فشار تبلیغات و از طریق کمپین‌‌های خبری و هجوم رسانه‌‌ای یک محصول بیمه‌ای و یا یک شرکت بیمه خاص را در ذهن مخاطب جای دهیم، بطور طبیعی با مقاومت مخاطب در پذیرش آن محصول مواجه می‌شویم.

وی، افزود: البته در نهایت با استفاده از تکنیک‌های فروش، سرانجام تبلیغ تأثیر خود را خواهد گذاشت و تا زمانی که این جریان ادامه پیدا کند فروش افزایش خواهد داشت. اما اگر این ارتباط با هدف آگاهی‌رسانی و در جهت گسترش فرهنگ بیمه انجام شود یعنی بتوانیم با قدرت نرم دانش ارتباطات، مفهوم بیمه و فوائد آن را به مخاطب منتقل کنیم، هم با واکنش مخاطب مواجه نمی‌شویم و هم هدف فروش محصول در مقیاس بسیار وسیعتر و با ماندگاری و تداوم بیشتر محقق می‌شود.

مسئول روابط عمومی شرکت بیمه زندگی خاورمیانه،در مورد ارزیابی فعالیت‌ تبلیغاتی شرکت‌های بیمه افزود: در حال حاضر بخشی از فعالیت‌های تبلیغاتی در صنعت بیمه هدفمند، فکر شده و در راستای آگاهی‌رسانی و توسعه فرهنگ بیمه است اما بخش دیگری هم هستند که تنها در راستای رقابت با شرکت‌های همکار و با هدف بازاریابی و فروش بیشتر است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید