احتمال ۷ میلیون تومانی شدن وام ضروری بازنشستگان تامین اجتماعی/ پرداخت مابه التفاوت مستمری فروردین به خرداد موکول شد

0

اطلاع از زمان واریز مابه التفاوت مستمری فروردین ماه تامین اجتماعی و اطلاع از سرنوشت وام‌های ضروری شاید مهمترین اخباری باشد که کارگران بازنشسته در میان خبر‌های انتخاباتی خردادماه آنرا دنبال می‌کنند.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛ اطلاع از زمان واریز مابه التفاوت مستمری فروردین ماه تامین اجتماعی و اطلاع از سرنوشت وام‌های ضروری شاید مهمترین اخباری باشد که کارگران بازنشسته در میان خبر‌های انتخاباتی خردادماه آنرا دنبال می‌کنند.

باوجود آنکه امسال پرونده افزایش مستمری کارگران بازنشسته زودتر از هر زمان دیگری بسته شد، اما هنوز با مستمری بگیران این سازمان بابت بخشی از این افزایش تسویه حساب نشده است.

علی دهقانکیا، مسئول نهاد صنفی کارگران بازنشسته شهرستان تهران در این باره به اقتصاد ۲۴ می‌گوید: درست است که پرونده افزایش مستمری سال ۱۴۰۰ بسته شده است، اما هنوز بابت مابه التفاوت فرودین ماه تسویه‌ای صورت نگرفته است.

اشاره این مقام رسمی صنف بازنشستگان به پرداخت علی الحسابی مستمری فرودین ماه است که پیش از قطعی شدن میزان افزایش‌های سال جدید گرفت و مبنای محاسبه آن مستمری سال ۹۹ بوده است.

دهقانکیا در این مورد می‌گوید: قرار بود این پول در ماه خرداد پرداخت شود، اما ظاهرا تامین مالی آن طوری است که حتی شرایط پرداخت همزمان آن با مستمری خرداد ماه وجود ندارد؛ در واقع این تسویه حساب نیازمند تامین اعتباری ۱۵۰۰ میلیارد تومانی است و تا به این لحظه سازمان تامین اجتماعی در تهیه آن ناموفق بوده است.

وی ادامه می‌دهد: اینطور گفته شده که این پول در تیرماه به حساب بازنشستگان واریز خواهد شد و انتظار بازنشستگان هم این است که این تسویه حساب تا پیش از واریز مستمری تیرماه صورت بگیرد.

دهقانکیا در عین حال راجع به سرنوشت وام ضروری سال جاری می‌گوید: تا هفته گذشته عده معدودی برای دریافت وام‌های ۵ میلیون تومانی معرفی شدند، اما قرار است فاز جدید و اصلی پرداخت وام‌های ضروری سال ۱۴۰۰ در تیرماه آغاز شود.

به گفته دهقانکیا قرار است این بار سقف هر فقره وام تا ۷ میلیون تومان افزایش یابد؛ البته ممکن است در برخی کانون‌ها به دلیل افزایش متقاضیان مبلغ وام‌ها تا ۵ میلیون تومان هم کاهش یابد به شمار بیشتری از متقاضیان تعلق بگیرد.

وی در خاتمه گفت: سازمان تامین اجتماعی قول پرداخت وام ضروری سال ۱۴۰۰ را برای تیرماه داده است و امیدواریم طبق وعده‌ای که داده اند متقاضیان واجد شرایط بتوانند از وام‌های ۷ میلیون تومانی استفاده کنند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید