گلایه کارگران شهرداری امیدیه از تاخیر در پرداخت حقوق و بیمه

0

کارگران شهرداری امیدیه از تاخیر در پرداخت معوقات مزدی و بیمه‌ای خود انتقاد دارند.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛جمعی از کارگران شهرداری امیدیه گفتند: در سه ماه سپری شده از سال جدید، هنوز حقوقی دریافت نکرده‌ایم. پرداخت حق بیمه کارگران نیز همسان با حقوق به تاخیر افتاده است.

این کارگران که هر ماه مطالبات خود را با تاخیر دریافت می‌کنند، گفتند: شهردار مدعی است منابع مالی کافی ندارد به همین دلیل حقوق کارگران به تاخیر افتاده است.

این کارگران با بیان اینکه در تامین هزینه‌های اولیه زندگی درمانده‌ایم؛ اظهار داشتند: نمی‌توانیم تامین معاش خانواده‌هایمان را تامین کنیم. هنوز افزایش حقوق سال جدید را دشت نکرده، گرانی امان‌مان را بریده و خسارات غیرقابل جبرانی به زندگی‌مان وارد شده است.

این کارگران خواستار پرداخت هرچه زودتر معوقات مزدی خود شدند و گفتند: شهرداری باید هرچه سریعتر مطالبات مزدی‌مان را کامل پرداخت کند تا از این وضعیت خارج شویم.

آنها گفتند: ۴۰۰ نفر در مجموعه شهرداری امیدیه کار می‌کنند که جدا از حقوق در سال جاری مطالباتی از سالهای گذشته بابت حقوق عقب افتاده طلبکارند و به‌رغم وعده‌های داده شده درخصوص پرداخت معوقات حقوقی کارگران، هنوز هیچ اقدامی ازسوی شهرداری جهت پرداخت این مطالبات صورت نگرفته است.

به گفته آنها؛ کارفرما به جای پرداخت کامل حقوق، اعلام کرده به دلیل نداشتن منابع مالی کافی قصد دارد بخشی از حقوق اردیبهشت ماه کارگران را به صورت علی‌الحساب پرداخت کند که موجب انتقاد و گلایه کارگران قرار گرفته است.

طبق اظهارات این کارگران؛ بخش عمده‌ای از مشکلات شهرداری امیدیه پرداخت نشدن به‌موقع مطالبات شهرداری از سوی شرکت نفت است. به همین دلیل شهرداری برای جبران کسری منابع مالی مزدی؛ آن‌ها را با تاخیر پرداخت می‌کند.

طبق اظهارات آنها؛ مشکل دیگر این است که حق بیمه کارگران پرداخت نشده و کارگرانی که برای گرفتن خدمات درمان به مراکز درمانی و آزمایشگاهی مراجعه می‌کنند از پذیرش‌شان جلوگیری می‌شود.

این کارگران با ابراز نگرانی از وضعیت بوجود آمده برای همکاران خود اظهار داشتند: از مسئولان شهرداری و شورای شهر می‌خواهیم با درک همه مشکلاتی که در نتیجه‌عدم دریافت مزد برای مجموعه کارگران شهرداری بوجود می‌آید، درخصوص پرداخت مطالبات مزدی ما اقدام کنند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید