بعضی از شرکت‌ها، بیمه نامه شخص ثالث را برای اتوبوس صادر نمی‌‌کنند

0

سرپرست مدیریت بیمه های اتومبیل بیمه آرمان، اظهارکردکه باتوجه به شیوع پاندمی کرونا و محدودیت‌های بین شهری ممکن است استفاده از اتوبوس‌ و اتوکار درایام تعطیلات افزایش پیدا کند و نیاز است که نظارت برنحوه تردد اتوبوس‌های بین شهری افزایش پیدا کند.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛”اسماعیل فلاحی”،بیان کرد: پس از شیوع ویروس کرونا و ایجاد محدودیت تردد بین شهری با خودروی شخصی، مردم به سمت استفاده از وسایل نقلیه‌ای مانند هواپیما، قطار، انواع اتوکار و اتوبوس می‌روند، درعین حال استفاده از هواپیما برای تردد بین شهری برای همه امکانپذیر نیست و قطارهای بین شهری هم تمام نقاط کشور را تحت پوشش قرار نمی دهند.

وی،افزود: در شرایط مذکور مردم به سمت استفاده از اتوکارها و اتوبوس می‌روند و ممکن است به دلیل افزایش میزان حجم جا‌به‌جایی ها اتوبوس در 3 یا 4 شیفت مرتب تردد داشته باشد درحالیکه هر راننده بیشتر از 8 ساعت مجاز به رانندگی بین شهری نیست.

سرپرست مدیریت بیمه های اتومبیل بیمه آرمان، گفت:درواقع راننده مورد اعتماد صاحب اتوبوس گاه بین 14 تا 15 ساعت و بدون استراحت رانندگی می‌کند و به‌طور یقین دچار خواب آلودگی، خستگی و عدم کنترل می‌شود، درحالیکه اتوبوس باید از 3 راننده در 24 ساعت استفاده کند.

به گفته وی، درحالیکه بعضی از شرکت‌های بیمه‌ای، بیمه شخص ثالث را برای اتوکار و اتوبوس صادرنمی کنند مالکان این وسایل نقلیه به سراغ شرکت‌های بیمه‌ای می‌روند که بیمه اتوکار و اتوبوس ارائه می‌دهند و این مساله می‌تواند به دغدغه ای برای این شرکت‌های بیمه‌ای تبدیل شود.

سرپرست مدیریت بیمه های اتومبیل بیمه آرمان،معتقداست که پایانه‌های مسافربری باید برروی نحوه تعویض رانندگان اتوبوس های بین شهری نظارت داشته باشند.

فلاحی گفت: پرونده‌های زیادی درخسارت‌های جانی وجود دارد که بسیاری از این حوادث هم در 30 کیلومتری شهرها اتفاق می‌افتد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید