مکان‌یابی کوهنوردان گم‌شده در اسفراین ادامه دارد

0

به نقل از فارس از بجنورد بارش برف از صبح امروز مناطق مختلف خراسان شمالی را در برگرفت و برخی گروه‌های کوهنوردی را دچار مشکل کرد.

ابراهیم سارمی در گفتگو با خبرنگار فارس در اسفراین با اشاره به وضعیت تعدادی از کوهنوردان گم‌شده در منطقه شاه جهان اسفراین اظهار کرد: تعداد ۱۰ کوهنورد از اهالی شهر‌های سبزوار و نقاب سبزوار امروز به‌قصد صعود قله شاه جهان شهرستان اسفراین حرکت کردند.

وی افزود: بارش برف و کولاک که از پیش نیز اعلام‌شده بود، باعث شد تا این کوهنوردان مسیر خود را در این منطقه گم کنند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر اسفراین ادامه داد: این کوهنوردان پس از گم‌شدن در کوهستان و عدم توانایی در ادامه مسیر خود با شماره ۱۱۲ امداد و نجات هلال‌احمر تماس گرفته و اعلام مفقودی خود در کوهستان را بیان کردند.

وی از اعزام ۲ تیم امداد و نجات کوهستان برای شناسایی و یافتن منطقه مفقودی این کوهنوردان خبر داد و گفت: براساس تماس انجام شده و همچنین حضور نیرو‌های میدانی هلال‌احمر در منطقه، در حال مکان‌یابی افراد و همچنین ارائه راهنمایی به آنان برای خروج از وضعیت کولاک هستیم.

گفتنی است قله شاه جهان اسفراین با ارتفاعی بالغ‌بر ۳ هزار و ۸۰ متر در شمال شهرستان اسفراین قرار دارد که ازجمله مناطق کوهنوردی و کوهپیمایی برای علاقه‌مندان و گروه‌های حرفه‌ای است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید