کارنامه شرکت‌های بازار بیمه در شش ماهه 99

0

به گزارش نبض بیمه، بر اساس آمارهای منتشرشده در سامانه کدال، از میان 23 شرکت بیمه‌ای پذیرفته‌شده در بازار سرمایه، در پایان شهریور ماه سال 99 تعداد 11 شرکت، مانده دارایی کمتر از 30 هزار میلیارد ریال داشته‌اند.

این گزارش به بررسی عملکرد این شرکت‌های بیمه‌ای کوچک در شش ماهه نخست سال 99 و مقایسه آن با مدت مشابه سال قبل می‌پردازد.

بیمه‌زندگی‌خاورمیانه با رشد بیش از 10 برابری سود خالص در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، موفق‌ترین شرکت در میان شرکت‌های مورد بررسی بوده است. هر چند درآمد شرکت از محل حق بیمه‌های دریافتی در نیمه نخست سال جاری حدود سه برابر رشد کرده است و از این نظر پیشتاز دیگر شرکت‌های فعال در صنعت بیمه است؛ اما دلیل جهش در سودآوری بیمه زندگی خاورمیانه را باید در افزایش حدود 9 برابری درآمد سرمایه‌گذاری‌ها جست‌وجو کرد.

 

عملیات شرکت بیمه‌زندگی‌خاورمیانه در شش ماهه نخست سال جاری بیشتر  سرمایه‌گذاری بوده است. این موضوع در کنار ثبت پایین‌ترین نسبت خسارت (حدود 8 درصد) باعث شده بیمه خاورمیانه بالاترین نرخ حاشیه سود خالص و حاشیه سود ناخالص در میان شرکت‌های هم‌گروه را داشته باشد. برگ برنده بزرگ دیگر بیمه خاورمیانه در قیاس با سایر شرکت‌های هم‌گروه، پایین بودن مطالبات و اختصاص حدود 62 درصد از دارایی‌ها به سرمایه‌گذاری‌هاست که باعث شده این شرکت یکی از مولدترین سبد دارایی را در میان شرکت‌های بیمه داشته باشد. با این همه آنچه مسلم است بیمه زندگی‌خاورمیانه در ابتدای راه و در مرحله رشد قرار دارد و برای مقایسه عملکرد آن با دیگر شرکت‌ها به چند سال زمان نیاز است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید