گروه سهام بانکی در مسیر تعادل/ بیمه‌ای‌ها برای رشد مصمم شدند

0
گزارش فعالیت سهام شرکت‌های بانک و بیمه در بورس در نبض بیمه
گزارش فعالیت سهام شرکت‌های بانک و بیمه در بورس در نبض بیمه

معاملات امروز بورس اوراق بهادار تهران با افت و خیزهای کم رمق پیگیری شد و شاخص سازها با عرضه‌های سنگین در اغلب گروه‌ها روبرو شدند؛در حالی که گروه سهام بیمه‌ای سبزپوش شد و بانکی‌ها نیز به معاملات روان‌تر پرداختند.

 

به گزارش «نبض‌بیمه»؛ شاخص بورس اوراق بهادار تهران امرو با افت و خیزهای اندک در مرز سبزی و سُرخی روز خود را سپری کرد.این شاخص در پایان معاملات امروز بورس با افت 2 هزار و 708 واحدی در ارتفاع یک میلیون و 436 هزار و 415 واحد آرام گرفت.

اما شاخص کل هم وزن امروز تا حدی مسیر خود را از شاخص بورس جدا کرد و روز خود را با رشد 4 هزار و 580 واحدی و قرارگیری بر فراز ارتفاع 452 هزار و 419 واحد به پایان رساند.

تحولات روز سهام گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری

به رغم حرکت های خِرسی نمادهای شاخص ساز در کلیت بازار امروز، نمادهای بانکی و حتی شاخص سازان بانکی با افزایش تقاضا همراه شده و معاملات روانی را گذراندند.

به طوری که نماد پرتراکنش و لیدر وتجارت امروز با معاملاتی به حجم بیش از 687 میلیون سهم، با صف خرید بیش از 160 میلیونی البته در کف قیمتی به کار خود را پایان داد.

این در حالی است که سایر لیدرهای بانکی نیز از تمایل سرمایه گذاران و به ویژه سرمایه گذاران حقوقی در معاملات امروز بی نصیب نماندند.

پرحجم ترین نمادهای بانکی در معاملات امروز به ترتیب وتجارت با 687 میلیون سهم، وبصادر با 327 میلیون سهم و وپارس با 308 میلیون سهم در رده های اول تا سوم قرار گرفتند.

کم حجم ترین نماد معاملاتی امروز نیز نماد وگردش با دو میلیون و 603 هزار سهم بود.

برترین نمادهای بانکی از نظر ارزش معاملات امروز نماد بانک دی با 2 هزار و 535 میلیارد ریال، وتجارت با 2 هزار و 279 میلیارد سهم و وپارس با هزار و 239 میلیارد ریال بودند.

پایین ترین ارزش روز معاملات نیز به نماد بانک گردشگری(وگردش) با 46 میلیارد ریال تعلق گرفت.

تحولات روز سهام گروه بیمه و صندوق‌های بازنشستگی

پرحجم ترین نمادهای بیمه ای در معاملات امروز به ترتیب نمادهای بیمه البرز، بیمه حکمت صبا و بیمه ملت به ترتیب با حجم 136 میلیون،85 میلیون و 44 میلیون بودند.

کم حجم ترین معاملات نمادهای بیمه ای نیز امروز سهم تجارت نو(بنو) با یک میلیون 568 سهم بود.

برترین نمادهای بیمه ای از نظر ارزش معاملات امروز نمادهای البرز با بیش از 756 میلیارد ریال، بیمه سینا(وسین) با 716 میلیارد ریال و بیمه حکمت صبا با 531 میلیارد ریال بودند.

پایین ترین ارزش روز گروه بیمه‌ای نیز به معاملات بیمه تعاون(وتعاون) با 22 میلیارد ریال تعلق گرفت.

پیش بینی معاملات فردا سه شنبه دوم دی ماه

معاملات گروه بانکی با افزایش سهم حقوقی ها و روند متعادل در پیش گرفته شده می تواند فردا با تمایل بیشتر این گروه به سبزپوشی و ادامه روند رو به رشد با آهنگی کُند ادامه یابد.

گروه بیمه ای نیز این روزها با اقبال خوبی همراه شده است و شرکت های کوچک این گروه شاهد حرکت های بزرگ و رو به رشدی هستند.
حرکت هایی که می تواند در میان مدت سودهای قابل توجهی را نصیب سرمایه گذاران کند.چراکه این شرکت ها برای حرکت معطل آغاز روند صعودی شاخص سازها نمی مانند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید