بیمه در اصطلاح حقوقی عقدی است که به موجب آن یک طرف تعهد میکند که در ازای پرداخت وجه از طرف دیگر در صورت وقوع یا بروز حادثه، خسارت وارده بر او را جبران کرده یا وجه معینی بپردازد. در دهه 80 شرکتهای بیمه رشد قابل توجهی داشتند و تاکنون نیز نزدیک 30 شرکت بیمه در ایران مشغول فعالیت هستند که هریک خط مشی و سیاست گذاریهای خاص خود را دارند و اهداف مخصوص به خود را در صنعت بیمه کشور دنبال میکنند. تمامی این شرکتها با کسب مجوز از بیمه مرکزی و تحت نظارت این سازمان، فعالیت بیمهای دارند. بیمه نوین از جمله این شرکتهای بیمهای محسوب میشود که اکنون در ایران مشغول فعالیت است.
تاریخچه شرکت بیمه نوین
شرکت بیمه نوین در تاریخ 20/10/1384 تاسیس شد. این شرکت بیمه هجدهمین بیمه تاسیس شده در ایران است که بعد از اخذ مجوز از بیمه مرکزی ایران فعالیت خود را با سه گروه سرمایه گذار آغاز نمود که موسسان آن از یک گروه مالی و بانکی که همان بانک اقتصاد نوین و مجموعههای وابسته به آن است به همراه یک گروه ساختمانی یعنی شرکت پیمانکاری بین المللی استراتوس و شرکت سرمایه گذاری ساختمان ایران به همراه شرکتهای وابسته به این دو و همچنین یک گروه صنعتی به نام شرکت صنایع بهشهر و شرکتهای وابسته به آن هستند.
شرکت بیمه نوین بر اساس پروانه فعالیت صادره از سوی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و مطابق با چارچوب ضوابط بیمه مرکزی و نیز ضوابط مصوب شورای عالی بیمه، در زمینه عملیات بیمهای مستقیم در انواع رشتههای بیمه زندگی و غیر زندگی، تحصیل پوشش بیمههای اتکایی و سرمایه گذاری از محل سرمایه و ذخایر فنی فعالیت میکند.
اعضای هیئت مدیره شرکت بیمه نوین
شرکت بیمه نوین به وسیله هیئت مدیرهای متشکل از 5 نفر عضو اصلی اداره میشود که به وسیله مجمع عمومی عادی از بین صاحبان سهام انتخاب می شوند و عبارتند از:
مدیر عامل
حسین کریم خان زند (عضو هیات مدیره و مدیر عامل
اعضای هیئت مدیره
نصرالله طهماسبی آشتیانی (رئیس هیئت مدیره)
عیسی شهسوار خجسته (نایب رئیس هیئت مدیره)
جواد گیوه چین (عضو هیات مدیره)
رضا ایرانی تبار (عضو هیات مدیره)
حوزه فعالیت و خدمات شرکت بیمه نوین
امروزه خدمات، سهم عمدهای از اقتصاد جهان را به خود اختصاص داده اند و توجه شرکتهای دولتی و خصوصی را متوجه خود ساخته اند. در واقع خدمات نوعی فعالیت اقتصادی هستند که به وسیله یک طرف به طرف مقابل عرضه میشود و در مکانها و زمانهای خاص برای مشتریان ایجاد ارزش میکند و منافعی را تامین میکند. در این راستا، واحدهای ستادی و شعب منتخب بیمه نوین در تمامی رشتههای بیمه اعم از آتش سوزی، اتومبیل، باربری، طرحهای خاص، مسئولیت، اشخاص گروهی و انفرادی و طرح اتوپلاس اتومبیل و نیز طرح بیمه مجتمعهای مسکونی، محصولات و خدمات جدیدی را به مشتریان عرضه میکند.
عملکردها و سوابق شرکت بیمه نوین
طبق اعلام بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، بیمه نوین برای چهارمین سال پیاپی رتبه اول توانگری مالی را کسب کرد. در واقع این شرکت همواره تلاش کرده است تا با حفظ رتبه یک توانگری مالی خود از سال 96 به طور مستمر در کنار دستاوردهایی همچون بهینه سازی پرتفوی و ارتقای سهم این شرکت در بازارهای مالی، توانمندیهای خود را در زمینه ایفای تعهدات، پرداخت سریع خسارات، ارائه محصولات و خدمات نوین بیمهای و تقویت شبکه فروش ارتقا بخشد.
همچنین شرکت بیمه نوین در هفدهمین همایش ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان پس از ارزیابیهای صورت گرفته توسط کمیتههای تخصصی و فنی، موفق به دریافت تندیس طلایی حقوق مصرف کنندگان شد. در واقع این شرکت از سال 1387 به طور مداوم در شاخص هایی در حوزه قیمت، کیفیت، خدمات پس از فروش و رضایت مشتریان مورد ارزیابی قرار گرفته است و به عنوان نخستین شرکت بیمهای دارنده جایزه ملی رعایت حقوق مصرف کنندگان، امسال نیز تندیس طلایی را از آن خود کرد.
همزمان با دوازدهمین کنفرانس حسابداران و مدیران مالی و نهمین دوره جایزه ملی مدیریت مالی ایران، شرکت بیمه نوین موفق شد با ارتقای سیستمهای عملکرد مالی و ارائه گزارشهای شفاف خود، لوح تقدیر سه ستاره را دریافت کند.
حضور بیمه نوین در بزرگترین رویداد نفتی خاورمیانه. شرکت بیمه نوین با هدف معرفی محصولات در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران حاضر شد. این شرکت تاکنون همکاریهای بیمهای زیادی با شرکتهای صنایع نفت و پتروشیمی داشته و با داشتن نگاه توسعهای و همزمان با افزایش سرمایه شرکت، برنامه مشارکت در پروژههای نفت، گاز و پتروشیمی را دارد.
افتخارات دیگر شرکت بیمه نوین
دریافت تندیس طلایی رعایت حقوق مصرف کنندگان سال 1395 و 1396
دریافت لوح شفافیت مالی سال 1395 و 1396
تندیس اولین همایش تخصصی بازاریابی بیمه سال 1394
دریافت گواهینامه ایزو از سال 1390 تا 1396 2008 -9001 SGS
دریافت تندیس نقره ای اول رعایت حقوق مصرف کنندگان از سال 1392 تا 1395
دریافت تندیس برنزی اول رعایت حقوق مصرف کنندگان سال 1390 تا 1391
دریافت گواهی نامه رعایت حقوق مصرف کنندگان سال 1387 تا 1389
دریافت تندیس همایش بزرگ ملی رضایت مندی مشتریان دی ماه 1390
دریافت تقدیرنامه تعهد به تعالی سازمانی دو ستاره سال 1392 – 1393
دریافت گواهی نامه تعهد به تعالی سازمانی سال 1388 و 1391
دریافت تندیس برند شایسته ملی 1389
دریافت لوح و تندیس جشنواره طرح ملی سپاس مردمی سال 1388
دریافت تندیس چهارمین سمپوزیوم نشست علمی روابط عمومی ها سال 1388
دریافت گواهینامه دوستدار روابط عمومی ها از ششمین سمپوزیوم علمی روابط عمومی ها 1387
جمع بندی و نتیجه گیری
تغییر در نحوه رقابت و ایجاد یک مزیت رقابتی نسبت به سایر شرکتها، تبدیل به امری حیاتی برای بقا در صنعت بیمه شده است. از این رو شرکت بیمه نوین هم در راستای هماهنگی با تغییر و تحولات در محیط کسب و کار و پاسخگویی به نیاز مشتریان، طرح تحول سازمانی را در سال 1396 در دستور کار خود قرار داده است، به گونهای که بتواند با تقویت ارتباط خود با بیمه گذاران و ارتقای خدمات قابل ارائه به آنها، ضمن افزایش رضایت مشتریان، سهم خود در صنعت بیمه را افزایش دهد.