اختصاص هزار میلیارد تومان برای بخش تعاون استان فارس/ انعقاد تفاهم نامه ۴ جانبه با مدیریت شهری شیراز

0

اختصاص هزار میلیارد تومان برای بخش تعاون استان فارس/ انعقاد تفاهم نامه ۴ جانبه با مدیریت شهری شیراز

تفاهم نامه ۴ جانبه با هدف توسعه، رفع موانع فعالیت و ساماندهی تعاونی‌ها بین معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شهرداری شیراز، اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس و اتاق تعاون استان منعقد شد.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛

به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس، تعمیق بخشی روابط ۴ سازمان، افزایش همکاری‌ها و ارائه خدمات متقابل در زمینه مدیریت یکپارچه شهری ازجمله اهداف انعقاد این تفاهم نامه بوده است. 

در استان فارس با ۵ هزار و ۴۰۰ تعاونی فعال و بیش از ۱ میلیون نفر عضو در ۲۲ گرایش فعالیت می‌کند. 

هم افزایی بین سازمانی، ارتقای حقوق شهروندی، ترویج فرهنگ کار و تلاش و تعاون، استفاده از ظرفیت‌های نرم‌افزاری و سخت افزاری طرفین در راستای اجرای برنامه‌های مشترک از جمله دیگر اهداف این تفاهم نامه است. 

ایجاد بستر لازم برای بهره مندی تعاونی‌های مسکن از خدمات مدیریت شهری شیراز توسط شهرداری این کلانشهر نیز در این تفاهم نامه پیش بینی شده است. 

تهاتر کل یا بخشی از عوارض شهرداری برای واحدهای مسکونی شرکت‌های تعاونی نیز در این تفاهم نامه بر آن تاکید شده است. 

ساماندهی تعاونی‌های مسکن و شناسایی و معرفی شرکت‌های ممتاز به شهرداری شیراز برای بهره مندی از خدمات ویژه از دیگر موارد مورد تاکید در این تفاهم نامه است. 

در قالب انعقاد این تفاهم نامه بر انجام نهایت همکاری با تعاونی‌ها به ویژه تعاونی‌های مسکن مرتبط با کارگران و اقشار زحمت کش و کمتر برخوردار جامعه نیز تاکید شده است.

محمد کبیری، در شورای هماهنگی ادارات، موسسات اقتصادی و تشکلات وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان فارس، گفت: مجموعا بیش از هزار میلیارد تومان تسهیلات در سفر به این استان مصوب شد که برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام، رفع مشکلات تعاونی‌های این استان و بهبود فضای کسب و کار توسط بانک توسعه تعاون پرداخت شود. 

وی ادامه داد: کشور در حال حاضر در سخت‌ترین شرایط اقتصادی به سر می‌برد و به نظر اغلب کارشناسان، آمریکا تلاش کرد که با اعمال شدیدترین تحریم‌ها ایران را تحت فشار قرار دهد اما مردم به بهترین شکل ممکن در مقابل این زیاده خواهی مقاومت کردند. 

کبیری اضافه کرد: شخص رییس جمهور آمریکا که به دشمنی با مردم ایران پرداخت اکنون توسط مردم این کشور کنار گذاشته شده و در آینده می‌توان با گفت وگویی برگرفته از عقلانیت و منطق، فعالیت‌های اقتصادی را توسعه و معیشت جامعه را نیز بهبود بخشید. 

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کارکنان دستگاه‌های زیرمجموعه این وزارتخانه باید به شکلی به مردم خدمت ارایه کنند که رضایتمندی عمومی گسترش یابد. 

وی رویکرد فعلی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی را شفافیت امور عنوان کرد و گفت: استفاده از نیروی جوان، کارآمد و رضایتمندی ذینفعان از دیگر اولویت‌های این وزارتخانه است. 

کبیری تاکید کرد: فعالیت‌های اقتصادی، آموزشی و خدماتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دوره فعلی رشد چشمگیری داشته است. 

وی اظهار داشت: الگوی همکاری بین دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در فارس باید به همه استان‌های کشور تسری یابد. 

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان که در سال ۹۹ محقق شد را اقدامی بی‌نظیر دانست و گفت: در شرایطی که مشکلات اقتصادی در کشور وجود دارد طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با برنامه ریزی، مدیریت منابع و همت بلند پس از سالیان طولانی به اجرا درآمد. 

وی از همکاری کامل این وزارتخانه برای تکمیل مسکن‌های کارگری در سطح کشور خبرداد و گفت: تلاش داریم که زمین رایگان برای این اقدام در اختیار تعاونی‌های مسکن قرار داده و از طریق منابع بانک توسعه تعاون نیز به دنبال به نتیجه رسیدن آن هستیم. 

پرداخت تسهیلات به ۱۲۱ طرح تعاونی در استان با اعتبار ۳۹۵ میلیارد تومان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس نیز در ادامه این نشست گفت: پرداخت تسهیلات به ۱۲۱ طرح تعاونی در این استان با اعتبار ۳۹۵ میلیارد تومان تایید شد. 

سهراب مختاری افزود: مبلغ یک میلیارد تومان نیز از محل صندوق توسعه ملی برای کمک به تعدادی از تعاونی‌های فارس که در بحث عدالت اجتماعی و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و کم توانان با تائید اداره کل بهزیستی این استان فعالیت دارند اختصاص یافت. 

وی ادامه داد: بعضی پروژه‌های ملی استان با موانعی مواجه شده که در سفر مدیران حوزه تعاون کشور به شیراز تامین تسهیلات مورد نیاز تکمیل این طرح‌ها مورد موافقت مدیرعامل بانک توسعه تعاون کشور قرار گرفت. 

مختاری اضافه کرد: همچنین در سفر معاون تعاون وزارتخانه، تفاهم نامه ۴ جانبه‌ای بین اتاق تعاون، معاونت تعاون وزارت، شهرداری شیراز و اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس منعقد شد که بسیاری از مشکلات تعاونی‌های مسکن را در این استان رفع خواهد کرد. 

باید سهم ۲۵ درصدی تعاون از اقتصاد در استان محقق شود

مدیرکل دفتر جذب و سرمایه‌گذاری استانداری فارس نیز در این نشست گفت: فارس در حوزه تعاون دغدغه جدی دارد و باید سهم ۲۵ درصدی این حوزه از اقتصاد استان محقق شود. 

هاله فولادفر، یکی از اولویت‌های اصلی را در فارس، حمایت از کسب و کارهای مرتبط با حوزه تعاون عنوان کرد و افزود: شیراز، تنها کلان شهری در ایران است که تعاونی توسعه عمران در آن ایجاد شده و باید این تعاونی در سطح تمام شهرستان‌های فارس تاسیس شود. 

نسبت مصارف به منابع بانک توسعه تعاون در استان فارس ۱۳۹ درصد است

مدیرعامل بانک توسعه تعاون کشور نیز در این نشست گفت: ارتباط با سیستم بانکی باید دو سویه باشد. 

حجت الله مهدیان با تاکید بر تعریف ارتباط برد برد در این حوزه افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از بزرگترین وزارتخانه‌های کشور با زیرمجموعه بسیار عظیم است اما متاسفانه با اطمینان می‌گویم که تنها یک درصد نقدینگی زیرمجموعه این وزارتخانه به بانک توسعه تعاون سپرده شده است. 

وی گفت: اختیارات مدیریت بانک توسعه تعاون در سطح استان‌ها به اندازه کافی است. 

مدیرعامل بانک توسعه تعاون ادامه داد: نسبت مصارف به منابع بانک توسعه تعاون در استان فارس ۱۳۹ درصد است در حالی که استاندارد تعریف شده بانک مرکزی برای بانک‌های دولتی ۷۸ درصد است. 

وی اضافه کرد: تعاونگران و واحدهای تولیدی و مشاغل فارس اگر می‌خواهند که این روند در سطح استان تداوم یابد باید شعب بانک توسعه و تعاون را در سطح این استان تقویت کنند. 

مدیرکل تعاونی‌های توزیعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست بیان کرد: در حوزه رفع مشکلات تعاونی‌ها در سطح استان فارس همکاری خوبی وجود دارد. 

موسی نجفی گفت: این آمادگی وجود دارد که این وزارتخانه برای رفع مشکلات تعاونی‌های مسکن کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان فارس همکاری لازم را انجام دهد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید