شریعمتداری:  از پیشنهاد مجلس برای افزایش ۴۰ درصدی دستمزد کارگران اطلاعی ندارم/ برای تعیین مزد تا روزهای آخر سال صبر نمی‌کنیم

0

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برگزاری جلسات این وزارتخانه با مجلس شورای اسلامی خبر داد و تاکید کرد: کارشناسان کمیته فرعی شورای عالی کار که کمیته دستمزد است به طور دائم با نمایندگان تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و حتی با صاحبنظران در نشست و گفتگو هستند تا تصمیم لازم برای مزد گرفته شود.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛ محمد شریعتمداری در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره پیشنهاد نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخصوص اظهارات رییس فراکسیون کارگری مجلس مبنی بر پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی حقوق کارگران در بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: چنین چیزی نشنیده‌ام و میزان تعیین دستمزد ساز و کار خودش را دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: روال شورای عالی کار معمولاً این است که کمیسیون‌های تخصصی با استفاده از مکانیزهای مذاکره خودشان با کارفرمایان و نمایندگان کارگری با رعایت اصل سه‌جانبه‌گرایی در تعیین دستمزد پیشنهاداتی را مطرح می‌کنند. 

وی یادآور شد: معمولاً در روزهای پایانی سال و هنگامی که قیمت خرید و فروش کالا و خدمات و سطح عمومی قیمت‌ها مشخص شده‌اند و همچین مشخص شدن خط و حداقل سبد معیشتی خانوار یک کارگر با ضریب تکفیل ۳/۳ مشخص تعیین می‌شود آن زمان تصمیم‌گیری صورت می‌گیرد.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: جلسات کمیته فرعی دستمزد به طور مستمر سالیانه است و به هیچ وقت صبر نمی‌کنیم در روز آخر سال این جلسه را تشکیل دهیم. کارشناسان کمیته فرعی شورای عالی کار که کمیته دستمزد است به طور دائم با نمایندگان تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و حتی با صاحبنظران در نشست و گفتگو هستند تا انشاالله تصمیم لازم گرفته شود.

وی درباره جلسات وزارت کار با مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: به دنبال دفاع از لایحه بودجه دولت هستیم، بودجه محل تزریق محصولات و محدودیت‌ها است و ناچار به دفاع از برنامه بودجه هستیم و باید بگویم در مورد موضوع مهارت و مسایل مربوط به آن یک نشست هم اندیشی خوبی بود که در آستانه بررسی بودجه مورد بحث قرار گرفت. نمایندگان در طول بررسی، پیشنهاداتی دادند ولی ما در دفاع از لایحه مشکلی نداریم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید