بیمارستان شاد كجاست؟

0

به گزارش «نبض‌بیمه»؛ اگر کارکنان بتوانند بدون ترس از عواقب، احساس خود را از نوع کار، محل کار، همکاران یا مدیران در میان بگذارند، احساس خوشایند و علاقه و انرژی مضاعفی به آنها دست می دهد که در افزایش بهره وری مؤثر می باشد.

عصر خبر- انيس ناوند* ؛ همه بیمارستان های موفق و پیشرو بشدت نیازمند آن هستند شرایطی را فراهم آورند که در آن به افراد جدا از عملکردشان به دلایلی که آنان را مشتاق و علاقه مند به کار در آن بیمارستان می نماید توجه ویژه نمایند حتی این مسئله شامل مدیران و رؤسا نیز می شود.
مدیران باید بدانند آنچه موجب می شود بیمارستان به موفقیت های کاری پایدار و ایمن دست یابد این است که آن بیمارستان به معنای واقعی شاد باشد.
با توجه به نوع کار در بیمارستان که از جنس درد و رنج می باشد و بشدت قابل تسری به کارکنان است می بایست به این امر که کارکنان را شاد و علاقمند نمود و سطح روحی آنان را در سطح مطلوب نگاه داشت،توجه ویژه نمود.
اما چگونه می توان برای یک بیمارستان شادی ایجاد و آن را حفظ کرد.
• افراد را با روحیه بالا و با شخصیت شاد و پرامید استخدام کنید این کاملا طبیعی و پذیرفته شده است که اولویت اصلی در جذب نیرو توجه به تجربیات و توانمندهای کاری افراد باشد اما لازم است که در کنار آن افرادی انتخاب شوند که از روحیه شاد کاری و امید بخشی برخوردار باشند.
• از افرادتان بخواهید به فکر همدیگر باشند. از خصوصیات بیمارستان شاد این است که به حفظ روحیه کار تیمی در آن توجه شده است. و در آن افراد به فکر همدیگر هستند.
• این وظیفه مدیریت بیمارستان است که فرهنگ کار تیمی و همدلی را در تمام واحد ها و بخش ها گسترش دهد.
• فرهنگ احوالپرسی از سوی مدیران عالی رتبه می تواند برای افزایش توجه افراد به هم مورد استفاده قرار گیرد.
• مدیران میانی نیز وظیفه دارند جوی آکنده از صمیمیت و شادی را در بین کارکنان ایجاد نمایند.
• گاهی اوقات به همراه کارکنان خود از محل کار بیرون بزنید. لازم است مدیران ترتیبی دهند تا پس از انحام بازرسی ها و ارزیابی ها و ممیزی های سخت یا پس از پایان یک روز کاری سخت طاقت فرسا یا کار در شرایط بحرانی، امکان بیرون رفتن و شاد بودن و با هم بودن همکاران را در بیرون از محل کار فراهم آورند.رفتن به پارکی در نزدیکی محل کار یا بازدید از یک موزه به همراه کارکنان زیر دستی با همراهی مدیران بالا دست برای تجدید قوای پرسنل بسیار تأثیر گذار است.
• نشان دهید پرسنل و کارکنان برای شما مهم هستند هنگامی که پرسنل بیمارستان به این نتیجه برسند که به آنها توجه می شود، آنگاه میزان بهره وری آنها به شدت افزایش می یابد.
• در این شرایط افراد احساس شادی خاصی را تجربه می کنند.
• برای شکل گیری و تقویت چنین احساسی در کارکنان لازم است در فواصل زمانی کوتاه مثلاً هفته ای یکبار از پرسنل در مورد خودشان یا خانواده شان پرس و جو شود تا یک نوع احساس صمیمی بودن و مورد توجه بودن به افراد دست دهد.
• افرادتان را تشویق کنید احساس درونی خود رادر خصوص کار در بیمارستان با مدیران خود در میان بگذارید.
• یکی از رموز افزایش احساس شادی در بیمارستان، ایجاد فضای باز و بدون قضاوت برای بیان انتقادات و پیشنهادات از سوی کارکنان می باشد.
• همچنین اگر کارکنان بتوانند بدون ترس از عواقب، احساس خود را از نوع کار، محل کار، همکاران یا مدیران در میان بگذارند، احساس
خوشایند و علاقه و انرژی مضاعفی به آنها دست می دهد که در افزایش بهره وری مؤثر می باشد.
• به عملکرد کارکنانتان مثبت نگر باشید. متمرکز شدن بیش از حد مدیران بر نقاط ضعف کارکنان نه تنها درد چندانی را از ما دوا نمی کند. بلکه روحیه کارکنان برای ادامه کار را خراب می کنند به همین دلیل لازم است ضمن توجه به نقاط ضعف و مشکلات موجود با مدیریت هوشمندانه به گونه ایی عمل کرد که نقاط مثبت موجود در عملکرد افراد نیز مورد توجه و تاکید قرار گیرد تا نگرش مثبت تری نسبت به کار در بیمارستان در ذهن افراد شکل بگیرد.
• همیشه پشتیبان و حامی افرادتان باشید. اگر می خواهید احساس شادی را در کارکنان خود افزایش دهید در برابر دیگران از او حمایت کنید و تذکرات به پرسنل را در محیط خصوصی تر انحام
دهید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید