تبیین نقش نهاد حاکمیت در توسعه ظرفیت‌های اوراق بهادار بیمه‌ای

0

شرکت بیمه دانا در پنل تخصصی اقتصاد مالی و سرمایه‌گذاری در حاشیه همایش ملی بیمه و توسعه مشارکت فعالانه ای داشت.

به گزارش نبض بیمه به نقل از روابط عمومی بیمه دانا، در آخرین روز از بیست و هفتمین همایش بیمه و توسعه، پنل تخصصی اقتصاد مالی و سرمایه‌گذاری به دبیری آقای حسین حسینی قائم مقام بیمه دانا، و سخنرانی دکتر سیدجوادمیرطاهر عضو هیات مدیره و دکتر مهدی احراری مدیر آموزش، پژوهش و توسعه بیمه دانا، به ریاست تاجدار رئیس هیات مدیره بیمه ایران برگزار شد.

 در این پنل ابتدا آقای حسینی، قائم مقام بیمه دانا به عنوان دبیر پنل تخصصی “اقتصاد، مالی و سرمایه گذاری” به بیان اهمیت این حوزه در صنعت و شرکت‌های بیمه پرداخت و ضمن معرفی اعضای پنل، گزارشی از روند شکل‌گیری و جلسات کمیته تخصصی ارائه کرد.

سپس آقای تاجدار رئیس هیأت مدیره بیمه ایران، به عنوان رئیس پنل، مقدمه ای بر ادبیات اوراق بهادار بیمه‌ای و جایگاه آن در بازارهای مالی جهان ارائه کرد. فرآیند طرح موضوع در صنعت بیمه و تحولات پیرامونی آن و نیز آثار مالی و بیمه‌ای اوراق بهادار بیمه‌ای، بخش دیگری از گزارش تاجدار در تبیین موضوع پنل بود.

پس از مقدمه ارائه شده توسط دبیر و رئیس پنل، آقای دکتر میرطاهر، دکترای مدیریت مالی و عضو هیأت مدیره بیمه دانا، اوراق بهادار بیمه‌ای را به عنوان موضوع اصلی پنل به طور جامع و کامل ارائه کرد. ارتباط ارکان بازار مالی، اوراق بهادارسازی (Securitization)، تحلیل آماری و بررسی تاریخی تشکیل و تکامل اوراق بهادار بیمه‌ای در جهان، فرآیند اوراق بهادار سازی بیمه‌ای، اوراق بهادار بیمه‌ای با هدف بیمه‌گری، اوراق حوادث فاجعه آمیز، اوراق مالی اسلامی (صکوک) بیمه اتکائی و یک مثال کاربردی از اوراق بهادارسازی بیمه، مباحث اصلی ارائه شده توسط وی بود.

در ادامه پنل، آثار اقتصادی اوراق بهادار بیمه‌ای توسط دکتر احراری (دکترای اقتصاد نفت وگاز) و مدیر آموزش، پژوهش و توسعه بیمه دانا مطرح شد که مهمترین آن تبیین وجوه توسعه‌ای موضوع در فرآیند رشد و تکامل صنعت بیمه از طریق ایجاد و توسعه ظرفیت‌های بیمه‌ای به ویژه در حوزه‌های نفت و گاز و صنایع با مقیاس بزرگ و هم افزایی دو رکن اصلی بازارهای مالی یعنی بیمه و بورس بود.

نقش و جایگاه نهاد حاکمیت در سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های راهبردی در توسعه ظرفیت‌های قابل اعتنای اوراق بهادار بیمه‌ای، آخرین مبحث ارائه شده توسط وی بود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید