خاتمی گرای حمله به قوه قضائیه و رئیسی را داد

0

به گزارش «نبض‌بیمه»؛

خاتمی در دیدار با اصلاح طلبان در اظهاراتی قابل تامل پیرامون قوه قضائیه گفته است که دستگاه قضایی باید از صدور و اجرای احکامی که می‌تواند افق پیش رو را تیره و رنجی بر رنج‌های ملت بیافزاید، پرهیز کند!

جهان نيوز: سیدمحمد خاتمی در اظهاراتی بدون اشاره به مشکلات معیشتی مردم و نقش دولت مورد حمایت وی در این مساله، به دو قوه مقننه و قضائیه حمله کرده است!

او در جمع فعالان سیاسی اصلاح طلب اقدامات این مجلس و دستگاه قضایی را منجر به رنج دیدن مردم معرفی کرد و گفت: «مسئولیت خطیری داریم تا نگذاریم بدخواهان کشور به اهداف خود برسند؛ بخصوص مسئولین امر در قوای سه‌گانه، علی‌الخصوص قوای قضائیه و مقننه باید با درایت بیشتری در این امر کوشا باشند و از تصویب قوانین یا صدور و اجرای احکام قضایی که می‌تواند افق پیش رو را تیره و رنجی بر رنج‌های ملت بیافزاید بپرهیزند».

به نظر می رسد که این ادعای خاتمی ناظر به اعدام جاسوس، لیدر اغتشاشات و به نوعی قاتل ده ها نفر یعنی روح الله زم است که اجرای این حکم مهم به مذاق اروپایی‌ها خوش نیامد و در داخل هم افرادی نظیر تاجزاده و فاصل میبدی به آن اعتراض کردند. به عبارت بهتر شاید خاتمی از اعدام روح الله زم برآشفته شده و نگران بررسی پرونده همکاران زم است.

اما در حالی که عزم جدی قوه قضائیه در برخورد با انواع فساد خصوصا فساد اقتصادی و تلاش مجلس برای بهبود وضعیت اقتصادی مورد حمایت مرد واقع شده اما خاتمی معتقد است این اقدامات توجیه عقلی و شرعی ندارد.

درعین حال تمام تلاش بدخواهان ایران بر این است تا با انگشت گذاشتن بر سوءرفتارها و شعارهای غیرمسئولانه در داخل کشور، چنان وانمود کنند که در مناسبات دنیای امروز جایی برای ایران وجود ندارد و می‌کوشند تا با بازکردن پرونده‌های جدیدی علیه ایران، همچنان کشور را در انزوا نگه دارند و مانع از ایجاد گشایش در ‌زندگی و معیشت مردم، در عین حفظ عزت کشور شوند.

خاتمی که از سران فتنه ۸۸ در کشور است از عدم رعایت تمام موازین قانونی و منافع مردم در این دو قوه ابراز نگرانی کرده(!) و گفته است: «مسأله این است که آیا تمام موازین قانونی برای انجام این وظایف رعایت می‌شود یا نه؟ مهم‌تر از آن، آیا مصالح عمومی و منافع ملی در این رابطه مدنظر بوده یا خیر؟ آیا گفتار، رفتار و منش و روش ما در جهت بهبود حال مردم است یا خلاف آن؟ که اگر اینچنین باشد، این امور توجیه عقلی، شرعی و قانونی ندارد!»

خاتمی در حالی از قوای تازه نفس مقننه و قضائیه طلبکار است که هیچ گاه به دلیل حمایت خود از حسن روحانی و بی تدبیری‌های اقتصادی دولت عذرخواهی نکرده است. محمدرضا عارف معاون اول خاتمی قبلا گفته بود اگر بنای عذرخواهی باشد شجاعت این کار را داریم. اما گویا خاتمی ختی خود را در جایگاه مسبب وضع موجود و عذرخواهی هم نمی‌بیند.

به نظرمی‌رسد این صحبت‌های او در جمع سیاسیون حامی خودش رمز افزایش حملات به مجلس و قوه قضائیه در ماه‌های پایانی دولت روحانی و انتخابات ۱۴۰۰ باشد.

این اظهارات خاتمی در حالی مطرح می شود که جایگاه او نه تنها در بین مردم بلکه در بین فعالان اصلاح طلب با افول جدی مواجه شده است تا جایی که برخی شخصیت های اصلاح طلب حتی از حذف وی هم سخن می گویند.

ظاهرا رئیس دولت اصلاحات که یکی از سران فتنه سال 88 است در آستانه انتخابات مهم خرداد 1400 دست به کار شده تا جایگاه خود را احیا کند و علاوه بر رویه این روزهای اصلاح طلبان مبنی بر حمله دائمی به مجلس انقلابی که به تازگی مصوبه‌ای برای رفع تحریم ها وضع کرده بود، گرای هدف گیری قوه قضائیه و شخص رئیس قوه به عنوان یکی از چهره های برجسته جبهه انقلاب را هم داده تا در سطح جامعه القا شود که عملکرد قوه قضائیه مانند اجرای حکم تروریست‌های مخل امنیت مردم باعث عصبانیت اروپایی‌ها شده و مانع رفع تحریم و بهبود معیشت مردم می شود! این در حالی است که طی حدود دوسال سپری شده از دوران آیت الله رئیسی بارها بسیاری از چهره های اصلاح طلب از حسن عملکرد رئیس جدید دستگاه قضا تقدیر کرده اند.

یادآور می شود هدف گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان تا حدی جدی است که حتی امنیت مردم را همه قربانی این منفعت کثیف جناحی می کنند. این موضوع در پیشنهاد عدم انتقام گیری از خون شهید فخری زاده دیده شد و در این روزهای بعد از روح الله زم به نوع دیگری در حال رخ نمایی است. معنای دیگر این رفتارها خواه ناخواه ارسال پالس مثبت به طرف های غربی برای ادامه رفتارهای خبیثانه‌شان با ملت ایران است.

متاسفانه آقای روحانی هم در نشست خبری که داشتند پیگیری موضوع خسارات برجام از امریکایی ها را که باید اولویت مسئولان دولتی باشد را موضوعی خارج از اولویت دانستند که در دل خود ناخواسته حاوی پیام «ادامه رفتار خبیثانه بدون هزینه با ایران» به طرف غربی است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید