حریرچی: کاهش چشمگیر قربانیان با اعمال محدودیت‌های کرونایی/ دورهمی یلدا را به اندوهی طولانی تبدیل نکنیم

0

معاون کل وزیر بهداشت از موفقیت آمیز بودن طرح شهید سلیمانی خبر داد و گفت: با اجرای این طرح کاهش ۵۰درصدی در بستری‌ها و مرگ و میر داشتیم؛ از مردم می‌خواهیم برای حفظ این روند از دورهمی ها به خصوص در شب یلدا خودداری کنند تا طولانی‌ترین شب سال تبدیل به اپیدمی طولانی کرونا نشود.

حریرچی: کاهش چشمگیر قربانیان با اعمال محدودیت‌های کرونایی/ دورهمی یلدا را به اندوهی طولانی تبدیل نکنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ایرج حریرچی در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا شهرستان خوی پس از گزارش ارائه شده از وضعیت کرونا در شهرستان خوی از مدیریت استانی برای کنترل بیماری قدردانی کرد و اظهار داشت: آذربایجان‌غربی در زمره استان‌های با مدیریت خوب در بحث کرونا به شمار می رود.

معاون وزیر بهداشت ضمن موفقیت آمیز اعلام کردن طرح شهید سلیمانی گفت: با اجرای این طرح کاهش ۵۰درصدی در بستری‌ها و مرگ و میر داشتیم و از مردم می‌خواهیم برای حفظ این روند از دورهمی ها به خصوص در شب یلدا خودداری کنند تا طولانی ترین شب سال تبدیل به اپیدمی طولانی کرونا نشود.

وی در ادامه تاکید کرد: برای از بین رفتن مشکلات ناشی از کرونا مانند مشکل اقتصادی باید تلاش کنیم بر اجرای محدودیت ‌ها پافشاری و استقامت کنیم زیرا هرچه دوره بیماری بیشتر باشد مشکلات ناشی از آن نیز بیشتر خواهد شد.

ایرج حریرچی افزود: اجرای دقیق قرنطینه و نیز افزایش تست به منظور شناسایی بیشتر مبتلایان کلید موفقیت در مقابله با کروناست.

استاندار آذربایجان‌غربی نیز  با اشاره به اینکه اگر چه وضعیت بیماری کرونا در استان بخاطر همکاری مردم و اجرای محدودیت ها بهتر از قبل شده است، گفت: با اجرای دقیق طرح محله محور شهید سلیمانی به طور قطع آمار فوتی‌ها بسیار کاهش خواهد یافت.

 محمدمهدی شهریاری، با اشاره به اینکه عادی انگاری آفت اساسی مقابله با کروناست، اظهار داشت: در شرایط تثبیت شده امروز بیماری کرونا آنچه باعث تشدید وضعیت و آغاز موج چهارم خواهد شد عادی انگاری از سوی مردم و مسئولان است.

وی افزود: هدف اساسی بیماریابی و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در طرح شهید سلیمانی به همت بسیج و دیگر دستگاه‌های متولی به خوبی در حال اجراست.

استاندار آذربایجان‌غربی تصریح کرد: بهبود زیرساخت‌های درمانی به ویژه در شهرستان خوی در دولت دوازدهم نقش به سزایی در کنترل بیماری کرونا داشته است.

شهریاری با قدردانی از اهتمام مردم و دستگاه‌های متولی از جمله نیروی انتظامی در اجرای محدودیت‌ها عنوان کرد: وضعیت شهرستان خوی شکننده است و باید بیش از پیش نسبت به اجرای دقیق برنامه‌ها اقدام شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید