در مورد فینال لیگ قهرمانان آسیا 2020 در نبض بیمه بیشتر بخوانید

0

 

در مورد فینال لیگ قهرمانان آسیا 2020 در نبض بیمه بیشتر بخوانید

به گزارش «نبض‌بیمه»؛

کلیات


فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ رقابت پایانی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ است؛ سی و نهمین دوره از بالاترین سطح مسابقات فوتبال آسیایی که توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا )اِی‌اف‌سی( پایه‌گذاری شده‌است و همچنین هجدهمین دوره از مسابقاتی که با عنوان لیگ قهرمانان آسیا شناخته می‌شود. باشگاه فوتبال پرسپولیس ایران به عنوان نخستین فینالیست در تاریخ ۱۲ مهر ۱۳۹۹ به مرحله فینال راه پیدا کرد.
برنده دیدار فینال رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ به جام باشگاه‌های جهان ۲۰۲۰ صعود خواهد کرد.

خطر شکست پرسپولیس در فینال آسیا بدون انجام بازی! / کرونا بلای الهلال را سر  پرسپولیس می‌آورد؟ - تابناک | TABNAK
تیم‌ها


تیم‌های پرسپولیس ایران و اولسان هیوندای کره جنوبی دو تیم حاضر در فینال این مسابقات هستند.

ورزشگاه


در ۱۶ اکتبر ۲۰۲۰، AFC اعلام کرد که فینال در دوحه قطر برگزار می‌شود.  در ادامه کنفدراسیون فوتبال آسیا،  ورزشگاه الجنوب واقع در شهر الوکره را میزبان دیدار فینال رقابت‌های سال ۲۰۲۰ اعلام کرد.

مسیر تا فینال 


میزبانی در منطقه غرب: پس از برگزاری ۲ هفته از بازی‌های مرحله گروهی، به دلیل انتشار کرونا ویروس، بازی‌ها به زمان دیگری تعویق داده شد. از تاریخ ۲۴ شهریور ۱۳۹۹، بازی‌های مرحله گروهی از هفته سوم به بعد به صورت متمرکز به میزبانی قطر از سر گرفته شد. به دلیل آن که دو بازی از مرحله گروهی انجام شده بود، تا هفته ششم مرحله گروهی بازی‌ها به صورت رفت و برگشت انجام شد. از هفته سوم به بعد، عبارت میزبان یا میهمان صرفاً به دلیل رعایت شدن ترتیب بازی‌ها درج شد و از مرحله حذفی، بازی‌ها به صورت تک مسابقه صورت گرفت.

میزبانی در منطقه شرق: پس از برگزاری حداکثر ۱ تا ۲ هفته از بازی‌های مرحله گروهی، به دلیل انتشار کرونا ویروس، بازی‌ها به زمان دیگری تعویق داده شد. در این هنگام، کشور چین درگیر این ویروس بود و تیم‌های چینی قرارشد در ابتدا بازی‌های اولیه خود را در خارج از خانه انجام دهند. پس از گستردگی ویروس، بازی‌ها تمام لغو و به زمان دیگری موکول شد. از تاریخ ۲۸ آبان ۱۳۹۹، بازی‌های مرحله گروهی در منطقه شرق از هفته دوم که معوقه بودند و هفته سوم به بعد به صورت متمرکز به میزبانی قطر که قبل‌تر میزبان منطقه غرب مسابقات بود، از سر گرفته شد. به دلیل آن که چند بازی از مرحله گروهی انجام شده بود، تا هفته ششم مرحله گروهی بازی‌ها به صورت رفت و برگشت انجام شد. از هفتهٔ دوم به بعد، عبارت میزبان یا میهمان صرفاً به دلیل رعایت شدن ترتیب بازی‌ها درج شد و از مرحله حذفی، بازی‌ها به صورت تک مسابقه صورت گرفت.

 

قالب


فینال به صورت تک مسابقه برگزار می‌شود. اگر بعد از وقت قانونی بازی مساوی شود، از وقت اضافه و در صورت لزوم،  ضربات پنالتی برای تعیین تیم برنده استفاده می‌شود.

ماجرای شکایت النصر


پرسپولیس با پیروزی مقابل النصر به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد، اما ساعتی پس از برد شیرین سرخپوشان، رسانه‌های سعودی از شکایت النصر به ای‌اف‌سی در مورد خرید‌های جدید پرسپولیس خبر دادند. جایی که مسئولان باشگاه زردپوش اعتقاد داشتند که سرخ‌ها از نقل و انتقالات محروم هستند و به صورت غیرقانونی ۷ بازیکن را بازی داده‌اند.
بعد از جدایی برانکو ایوانکوویچ و محکومیت پرسپولیس در کمیته انضباطی فیفا، این باشگاه در مهلت مقرر مبلغ حکم را پرداخت نکرد و در نتیجه پنجره نقل و انتقالاتی این تیم بسته شد. باشگاه پرسپولیس پیش از خاتمه مهلت ۳۰ روزه توسط فیفا، با بازیکنان جدید قرارداد منعقد کرد و قرارداد‌ها را در سازمان لیگ به ثبت رساند.
پرسش کلیدی که معما را حل کرد این بود که آیا پرسپولیس امکان خرید بازیکن در آن فرصت یک‌ماهه را داشت؟ در نامه فیفا صراحتاً آمده که «اگر در مهلت ۳۰ روزه پرداخت انجام نشود، پنجره بسته خواهد شد.» در واقع پنجره پرسپولیس قبل از تاریخ ۲۱ شهریور بسته نبود و سرخ‌ها می‌توانستند بازیکن مورد نظر خود را به خدمت بگیرند. در واقع این قسمت نیز ارتباطی به اصل ماجرا نداشت و پرسپولیس پیش از این که پنجره اش بسته شود، خرید‌های خود را انجام داده بود. در آخر پس از کش و قوس‌های فراوان و شکایت‌های پشت سر هم و بی اثر باشگاه النصر، شکایت آن‌ها توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا و در ادامه دادگاه CAS مورد قبول قرار نگرفت.

محرومان


عیسی آل‌کثیر که در مرحله یک‌چهارم نهایی در بازی مقابل پاختاکور شادی گل همیشگی خود را انجام داد، با گزارش‌هایی که به کنفدراسیون فوتبال آسیا رسید، حرکت او را نژاد پرستانه خواندند و کنفدراسیون فوتبال آسیا، آل‌کثیر را به ممنوعیت تمام فعالیت‌های ورزشی به مدت شش ماه، به همراه جریمه نقدی ۱۰ هزاردلاری محکوم کرد.  احسان پهلوان و وحید امیری نیز با گرفتن کارت زرد در دیدار مقابل النصر دو کارته شدند و بازی فینال را از دست دادند.
همچنین  تیم اولسان هیوندای بدون هیچ محروم و مصدومی به بازی پایانی رسید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید