مفیدترین خوراکی شب یلدا را بشناسید

0

سیدابوالفتح شیرمردی، در شهرکرد، در رابطه با خوردن میوه‌هایی با طبع سرد همچون هندوانه و کدو در فصل سرد از جمله پاییز و شب یلدا گفت: طبع هندوانه سرد است اما سرخی رنگش گرم و نماد خورشید است که حرارت و گرمی را به افراد هدیه می‌کند، در واقع هندوانه در کنار سردی، گرمی نیز دارد مخلوط این دو طبع معتدلی را ایجاد می‌کند.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛

 مفیدترین خوراکی شب یلدا را بشناسید به گزارش «تابناک به نقل از فارس، وی افزود: علم«هومئوپاتی» یا همسان درمانی یکی از راه‌های تقویت و درمان بیمار است یعنی اگر فرد بیماری دارد از جنس همان بیماری ماده‌ای تهیه و به فرد بخورانید تا درمان شود پس این دیدگاه قابل توجیه است که در فصل سرد میوه سرد نیز میل شود.

شیرمردی ادامه داد: به قول ابوعلی‌سینا قوت فرد به عین و درمان به ضد است و ازآنجایی که ما هدف قوت‌بخشی داریم پس خوردن میوه سرد همچون هندوانه در شب و فصل سرد مانعی ندارد.

وی تصریح کرد: طب سنتی به خوردنی‌های موجود انتقاد شدید دارد و اعتقاد داریم باید به همان اصلی که جنبه تقویتی و خواص بسیاری دارند رجوع شود زیراکه مواد صنعتی امروز نه تنها خاصیت ندارند بلکه عوارض بالایی نیز دارند و بهتر است شیربادام، انجیر، کدو، کلم، ماش، نخود، غذاهای بخار پز، میوه‌جات و سبزیجات جایگزین چیپس و پفک شود.

این کارشناس طب سنتی اظهار کرد: طب سنتی در هر بخش خوراکی برای شب یلدا توصیه‌هایی دارد به طور مثال در میوه‌ها هندوانه، انار، کدو، سیب قرمز و لبو در غذاها پلو و چلو کشمش، پلو عدس و پلوماش و انواع آش از جمله آش اوماج، آش آبغوره و آش جو را توصیه کرده است.

رومی مهرا
رومی مهرا

شیرمردی توضیح داد: همچنین در بخش دمنوش نیز چای ناخنک یا اکلیل‌الملک و چای عناب و در خوراکی نیز فندق، بادام،گردو، سنجد، گندم و نخود برشته، برنجک، شاه‌دانه، مویز، کشمش و انجیر توصیه شده که در این استان بادام و گردو در اولویت هستند.

وی در پایان گفت: امیدواریم که در این شب یلدا که بزرگترین شب است و بعد از آن روزها بلند و شب‌ها کوتاه می‌شود به همین نسبت هم مشکلات مردم کم شود و روزگار خوش‌تر و شادی‌هایشان زیاد شود و شاهد رخت بستن کرونا بعد از یلدا باشیم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید