سازمان غذا و داروی آمریکا تست خانگی کرونا را تایید کرد

0
سازمان غذا و داروی آمریکا تست خانگی کرونا را تایید کرد

سازمان غذا و داروی آمریکا یک تست کووید۱۹ سریع خانگی را تایید کرده که در داروخانه ها فروخته می شود و نتیجه آن در ۲۰ دقیقه مشخص می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از  اسپوتنیک، روز گذشته سازمان غذا و داروی آمریکا اجازه استفاده اضطراری برای یک تست خانگی ویروس کرونا را صادر کرد.

طبق بیانیه این سازمان، تست خانگی کووید۱۹ الام (Ellume) ابزاری سریع و مبتنی بر آنتی ژن است که نمونه مایع را روی سطحی حاوی مولکول های واکنش پذیر  بررسی می کند. به گفته سازمان غذا و داروی آمریکا این تست در نمونه سواب بینی افراد ۱۲سال به بالا ، وجود بخشی از پروتئین  ویروس کرونا را بررسی می کند.

استفان هان کمیسیونر این سازمان در بیانیه ای نوشت: اعطای اجازه استفاده به این تست یک نقطه عطف مهم در تست های تشخیصی کووید۱۹ به حساب می آید. در حقیقت با این تاییدیه افراد می توانند تست را از اماکنی مانند داروخانه بخرند و پس از نمونه برداری از بینی ظرف  ۲۰ دقیقه از ابتلا یا عدم ابتلا به بیماری باخبر شوند.

او در ادامه افزود: ما همچنان به تایید تست های خانگی ادامه می دهیم تا دسترسی مردم به تست ها گسترده و بار فعالیت آزمایشگاه ها کمتر شود.

این ابزار هم مانند بقیه تست های آنتی ژن تاحدودی خطا دارد.

کیت تست مذکور شامل یک سواب بینی، مایع واکنش دهنده و یک تحلیل گر متصل به بلوتوث است. پس از تحلیل نمونه سواب، نتیجه به طور خودکار از طریق بلوتوث به موبایل کاربر ارسال می شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید