افزایش نرخ تورم در فعالیت بیمه‌گری اثرات سود و زیانی دارد

0
نبض بیمه-بیمه آرمان
نبض بیمه-بیمه آرمان

مدیرعامل شرکت بیمه آرمان با بیان اینکه بخش مدیریت ریسک در شرکت‌های بیمه‌ای نباید فقط براساس محاسبه ریسک بیمه‌گری باشد، افزود: باید نسبت به پارامترهای اثرگذار ریسک‌های پیرامونی یا ریسک‌های اقتصادی،اجتماعی و سیاسی که برعملیات بیمه‌گری اثرگذار است دقت نظر و محاسبه وجود داشته باشد.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛ ” کامبیز پیکارجو” در پنل تخصصی” مدیریت ریسک‌های نوظهور در صنعت بیمه” درحاشیه بیست و هفتمین همایش ملی بیمه و توسعه، گفت: شرکت های بیمه ای در مواجهه با ریسک های نوظهور، براساس داده و توانایی کنترل ریسک می توانند آن را به دومسیر هدایت کنند.

وی افزود:شرکتها می توانند ریسک را مهار کرده و محصولی جدید ایجاد کنند یا اینکه قادربه کنترل ریسک نیستند یا هزینه های اقتصادی کنترل ریسک بسیار بالا است که در آنصورت ریسک را رد می کنند .

مدیرعامل شرکت بیمه آرمان خاطر نشان کرد که ریسکی ناشناخته است  که هیچ رکوردی از گذشته آن موجود نباشد و قابلیت مدل سازی ندارد و باید شبیه سازی شود تا بتوان یک تابع توزیع برای آن تعریف کرد.

پیکارجو با اشاره به بالارفتن نرخ ارز و اثر آن بر روی صنعت بیمه، اظهارکرد: ساده ترین اثر این افزایش نرخ افزایش ناگهانی  سرمایه های بیمه گذاران بزرگ صنعت بودکه  با توجه به این افزایش سرمایه حجم خسارت ها هم افزایش می یابد.

وی با بیان این پرسش که آیا صنعت بیمه آمادگی و پتانسیل جبران این خسارت را دارد؟، افزود: ارزش ویژه شرکت های بیمه ای براساس ریال تغییر پیدا می کند درصورتیکه سرمایه بیمه گذاران بر اساس دلار است که این یک شکاف بزرگ ایجاد می کند.

مدیرعامل شرکت بیمه آرمان اذعان داشت که نرخ تورم در فعالیت بیمه گری اثرات سود و زیانی دارد ولی اثرمهیب تری  از افزایش نرخ ارز ندارد.

پیکارجو با اشاره به اتفاقات اجتماعی که در اقتصاد رخ می دهد، گفت: زمانیکه یک اپیدمی ایجاد می شود و یکسری ریسک هایی به وجود می آید صنعت بیمه دچار خسارت می شود که اگر سامان دهی و سازمان دهی متناسب با آن نداشته باشد موفق نخواهد بود.

وی تاکید کرد: هر نوع ریسکی که امنیت داده را بهم بریزد ریسک سایبرنتیک نامیده می شود و عملیات مجرمانه روی داده درحال حاضردر دنیا کوچکترین ریسک است و ریسک های رایج سایبرنتیک در دنیا تغییر یافته که بهم ریختگی ایجاد می کند.

مدیرعامل شرکت بیمه آرمان با بیان اینکه ریسک های تکنولوژی اثرات بسیار متفاوتی در کسب و کار و تولید محصول دارد، گفت: این اثرات ممکن است در کوتاه مدت محسوس نباشد ولی در بلند مدت اثرات خیلی مهیبی می گذارد.

پیکارجو ادامه داد: صنعت بیمه باید برنامه های بلندمدت برای مقابله با این نوع ریسک ها داشته باشد.

وی اظهارکرد:  در ریسک های نوظهور ممکن است پدیده آشنا باشد ولی علائم آن متفاوت شده باشد یا اینکه ممکن است مسئله ای باشد که تازه به وجود آمده مانند بیماری کووید -19که یک ریسک ناشناخته بود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید