۱۳.۵ درصد حق بیمه دولت برای رانندگان تازه وارد پرداخت نمی شود

0

رییس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی کامیونداران کشور گفت: پرداخت سهم دولت در حق بیمه ۸۰ هزار راننده تازه وارد ناوگان جاده‌ای حمل و نقل بار در دست پیگیری است.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛

 به نقل از ایرنا، رضا تیموری با گرامیداشت ۲۶ آذر روز حمل و نقل و رانندگان افزود: هفته جاری جلسه ای با وزیر راه و شهرسازی و با حضور نمایندگان بیمه برگزار و در خصوص از سرگیری پرداخت ۱۳.۵ درصد حق بیمه توسط دولت پیگیری هایی انجام شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر این رانندگان ماهانه هشت میلیون ریال برای بیمه تامین اجتماعی پرداخت می‌کنند و اکنون ۱۳.۵ درصد حق بیمه ای که پیشتر توسط دولت پرداخت می شد برای رانندگان تازه وارد پرداخت نمی شود.  

رییس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی کامیونداران کشور گفت: از آنجایی که طی سالهای ۷۲ تا ۸۰ سهم حق بیمه رانندگان از بارنامه کسر و پرداخت می‌شد، سوابق بیمه ای بسیاری از رانندگان طی این سالها به دلیل قصور شرکتهای بیمه مخدوش شده است که در این جلسه قولهایی برای رفع این مشکل نیز داده شد.

وی افزود: یکی از مهمترین مشکلات و دغدغه های ۴۵۰ هزار راننده فعال در عرصه حمل و نقل بار اعلام بار عادلانه است.

تیموری ادامه داد: راهکاری که از سوی این انجمن صنفی برای اعلام عادلانه بار مطرح شده، عرضه بار در سالن‌های اعلام بار در مراکز بارگیری سراسر کشور است.

وی گفت: معلوم نیست چرا با توزیع عادلانه بار در سالنهای اعلام بار مخالفت می شود در حالی که این روش عرضه، فیلتر مناسبی برای توزیع عادلانه بار بین رانندگان است.

تیموری افزود: در حال حاضر سالنهای اعلام بار در مناطق مختلف از جمله مشهد فعال است اما توزیع بار در این مناطق انجام نمی شود و شرکتهای موازی و افراد وابسته به آنها در حاشیه بزرگراه کمربندی مشهد توزیع بار را به بدترین شکل انجام می‌دهند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید