تعداد زیادی از هنرمندان مشکل بیمه دارند

0
صنایع+دستی+تعداد زیادی از هنرمندان مشکل بیمه دارند
صنایع+دستی+تعداد زیادی از هنرمندان مشکل بیمه دارند

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران پس از بازدید از کارگاه‌های هنری در مناطق مختلف شهرستان پردیس گفت: در نخستین بازدید، بیش از آنچه که انتظار داشتم شاهد ظرفیت خوب هنری در این شهرستان بودم.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛

 پروانه حیدری با اشاره به صنایع دستی فعال در شهرستان پردیس، اظهار داشت: کارگاه‌های ساخت ساز سنتی، قلم زنی، ساخت زیور آلات سنتی، سراجی سنتی، سرامیک و سفال بخشی از فعالیت ۲۰۰ هنرمند ساکن این شهرستان در ۲۰ کارگاه هنری فعال با اساتید برجسته و ممتاز است.

وی ادامه داد: تعداد زیادی از هنرمندان مشکل بیمه دارند و در این راستا صنعتگران و هنرمندان در هر رشته‌ای که فعال هستند در صورت دریافت مجوز اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری هر استان می‌توانند از مزایای بیمه روستائیان و عشایر استفاده کنند اما ایراد این بیمه نداشتن دفترچه درمانی است و تنها سابقه کار هنرمند در آن لحاظ می‌شود.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران گفت: با هماهنگی اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان پردیس مشکل تامین مواد اولیه هنرمندان رشته‌های سرامیک، چرم و قلم زنی برطرف خواهد شد و ارائه تسهیلات مشاغل خانگی با سود پایین برای هنرمندان صنایع دستی دارای مجوز در نظر گرفته شده است.

حیدری با اشاره به رفع مشکل فروش صنایع دستی هنرمندان شهرستان، اظهار داشت: ساخت بازارچه صنایع دستی با دستور عبدالعظیم رضایی فرماندار شهرستان و توسط شهرداری پردیس در دست اقدام و اجرا است و با برنامه ریزی انجام شده در دهه فجر سال آینده افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

وی با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده برای هنرمندان در زمان همه گیری بیماری کرونا، اظهار داشت: در استان تهران بیش از ۱۸ هزار هنرمند صنعتگر که نام آن‌ها در سامانه ثبت شده در رشته‌های صنایع دستی به صورت خانگی و کارگاهی فعالیت دارند و تعداد زیادی از صنعتگران بیمه شده و غیر بیمه‌ای به سامانه معرفی و از تسهیلات ایام کرونا استفاده کردند.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران ادامه داد: نمایشگاه مجازی و ملی نیز توسط این معاونت برای فروش محصولات تمام هنرمندان در سطح کشور برگزار شده است تا هنرمندان بازار فروش خوبی برای محصولات خود داشته باشند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید