حناچی: تا پایان سال ۱۰ ایستگاه مترو افتتاح می‌شود

0

به گزارش «نبض‌بیمه»؛

به نقل از خبرآنلاین، پیروز حناچی روز پنجشنبه در مراسم بهره برداری از دو ایستگاه مترو برج میلاد و امیر کبیر که با حضور ویدیو کنفرانسی رییس جمهوری برگزار شد افزود: بدستور ریاست محترم جمهوری امروز بهره برداری رسمی از این دو ایستگاه مترو انجام خواهد شد.

به گفته وی؛ برای امسال به مردم قول داده بودیم که ۱۲ ایستگاه مترو افتتاح خواهیم کرد که با بهره برداری از این دو ایستگاه ۱۰ ایستگاه دیگر را نیز تا پایان سال بهره برداری می کنیم.

حناچی ادامه داد: تمامی تجهیزات ایستگاه مترو امیر کبیر در خط ۶ مترو تهران کاملا ایرانی است و همچنین ایستگاه برج میلاد نیز در عمق ۵۵ متری احداث شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه تحریم شرایط حادی را ایجاد کرده گفت: این شرایط سخت موجب جلوگیری از توسعه مترو نشد و در این شرایط نیز این مشکلات برای ما فرصتی شد برای توسعه مترو و ما حتی خطوط جدیدی را طراحی و اجرا قرار دادیم.

شهردار تهران ادامه داد: مقدمات اجرایی شدن خط ۱۰ مترو را در دستور کار قرار دادیم که این خط از میدان کتاب در منطقه ۲ به منطقه ۲۲ می رود و همچنین این خط با امتداد در نمایشگاه بین المللی مشکلات ترافیکی این محل را برطرف می کند.

وی با بیان اینکه کرونا موجب کاهش سفرهای مترو تهران شد افزود: تا قبل از شیوع این ویروس روزانه ۵ میلیون و ۲۰۰ سفر توسط مترو تهران انجام می شد که هم اکنون این میزان به ۵۲۰ هزار سفر رسیده و همچنین در اتوبوسرانی نیز شاهد کاهش چشمگیر مسافران هستیم.

حناچی با بیان اینکه ۶۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی تهران توسط بخش خصوصی اداره می شود گفت: این کاهش مسافر شرایط سختی را ایجاد کرده و با توجه به اینکه بسیاری از واگن های مترو تهران و اتوبوسرانی فرسوده است باید در زمینه نوسازی نیز اقداماتی انجام دهیم.

به گفته وی؛ همچنین در موسسه بهشت زهرا (س) شاهد فشار سنگین کاری در این شرایط کرونایی هستیم و همچنین امکانات سازمان آتش نشانی قبل از پلاسکو در مقایسه با بعد از پلاسکو قابل قیاس نیست و به امکانات روز دنیا مجهز شده اند.

حناچی با بیان اینکه در دوره جدید مدیریت شهری انضباط شهری در حوزه شهرسازی ایجاد کردیم افزود: دیگر پروانه ساختمانی خارج از ضوابط طرح تفصیلی و همچنین صدور پروانه بصورت دستی نیز صادر نمی شود.

وی با بیان اینکه در این شرایط سخت کرونایی بدنبال دیپلماسی شهری بودیم گفت: در این شرایط تلاش کردیم از طریق گفتگو با شهرداران شهرهای لندن، سئول، بارسلون، کابل و برخی دیگر از شهرداران بحث و تبادل کنیم و از طرف مردم تهران این ظلم و ستمی که تحریم های ظالمانه برای ملت ایران ایجاد کرده به گوش جهانیان برسانیم.

مراسم بهره برداری از دو ایستگاه مترو برج میلاد و امیر کبیر در محل ایستگاه مترو برج میلاد با حضور انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران و محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران و سایر مدیران شهری برگزار شد.

در این مراسم رییس جمهوری بصورت ویدیو کنفرانس دستور افتتاح این دو ایستگاه را صادر کرد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید