اولین مقام آمریکایی برای زدن واکسن داوطلب شد

0

به گزارش «نبض‌بیمه»؛

به نقل از ایرنا، کاخ سفید با صدور بیانیه ای اعلام کرد که پنس و کارن همسرش روز جمعه واکسینه می شوند تا ایمنی و فواید واکسن کرونا را ترویج دهند و در میان مردم آمریکا حس اعتماد و اطمینان عمومی ایجاد کنند.

این اقدام که قرار است در کاخ سفید انجام شود، در هفته نخست برنامه واکسیناسیون عمومی روی می دهد که با هدف متوقف کردن شیوع همه گیری کرونا که بیش از ۳۰۰ هزار آمریکایی را به کشتن داده، طراحی شده است.

علاوه بر پنس و همسرش، «جرومی آدامز» جراح کل آمریکا و مقام برجسته بهداشت عمومی این کشور نیز واکسینه می شود.

این نمایش عمومی، جدیت چالش های پیش روی مقام های آمریکایی را نه تنها در زمینه توزیع واکسن کرونا در سراسر ایالات متحده، بلکه به منظور غلبه بر شک و تردید پس از ماه ها پیام های مغشوش از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور نشان می دهد.

«کیلی مکننی» سخنگوی کاخ سفید روز سه شنبه به خبرنگاران گفت که ترامپ نیز به طور قطع آماده دریافت واکسن کرونا است.

این در حالی است که ترامپ پس از بهبودی از ابتلا به کووید – ۱۹، بر این تصور است که در برابر این بیماری مصون است.

مکننی افزود: ترامپ واکسن کرونا را دریافت می کند، به محض آنکه تیم پزشکی اش تشخیص دهند که این بهترین کار است. اما اولویت وی کارکنان خط مقدم بهداشت و درمان و افرادی هستند که در بخش های مراقبتی مشغول به کارند.

جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا نیز اعلام کرده که قصد دارد به زودی جلوی چشم مردم واکسینه شود.

بایدن که ۷۸ سال دارد، جزو پرخطرترین افراد در معرض ابتلا به کروناست.

کووید – ۱۹ تا این لحظه در آمریکا جان ۳۰۸ هزار و ۹۱ نفر را گرفته است. ۱۶ میلیون و ۹۴۲ هزار و ۹۸۰ نفر در این کشور به این بیماری مبتلا شده و ۹ میلیون و ۸۷۱ هزار و ۹۱۵ نفر از آن جان به در برده اند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید