آزار مجازی کودکان جرم شناخته شد

0

دادستانی کل کشور اعلام کرد: ۶ موضوع در یکصد وبیستمین جلسه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه به فهرست مصادیق محتوای مجرمانه افزوده شد.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛

 آزار مجازی کودکان جرم شناخته شد به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، یکصد وبیستمین جلسه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه به ریاست حجت الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری و بابایی دبیر کارگروه و دیگر اعضا برگزار شد.

در این جلسه که با حضور ۱۱ عضو از ۱۲ عضو کارگروه برگزار شد موضوعات ذیل با تصویب اعضاء به فهرست مصادیق محتوای مجرمانه اضافه شد:

– خرید و فروش هرگونه امتیاز و مجوز و نیز تبلیغ آنها؛ موضوع ماده ۲ قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء و اختلاس و کلاهبرداری مصوب ۱۳۶۷

– تولید، انتشار، تبلیغ و ترویج محتوای مستهجن یا مبتذل که در آنها از اطفال و نوجوانان استفاده شده است. (بند ۸ ماده ۱۰ قانون حمایت از اطفال و نوجوانان)

– افشاء هویت، اطلاعات و اسرار طفل یا نوجوانان بزه دیده یا در وضعیت مخاطره آمیز (موضوع ماده ۱۹ قانون حمایت از اطفال و نوجوانان)

– انتشار هرگونه محتوا در جهت تحریک یا ترغیب به کودک آزاری در فضای مجازی (موضوع ماده ۱۰ و بند ۹ ماده ۱۰ حمایت از اطفال و نوجوانان)

– برقراری ارتباط با طفل و نوجوان در فضای مجازی به منظور آزار جنسی (موضوع ماده ۱۰ و یند ۹ ماده ۱۰ حمایت از اطفال و نوجوانان)

– فعالیت تارنماهای خبری غیرمجاز (با استناد به قانون مطبوعات)

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید