ورزش با کرونا چه می‌کند؟

0

به گزارش «نبض‌بیمه»؛

«علی مظاهری‌نژاد» روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه برای حفظ سلامتی و تقویت سیستم ایمنی بدن باید از تغذیه و خواب مناسب نیز برخوردار بود، افزود: به رغم اینکه هیچگونه ورزشی را در فضاهای بسته توصیه نمی‌کنیم، ورزش در فضای باز نیز باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله مناسب اجتماعی انجام شود.

وی با بیان اینکه توصیه سازمان بهداشتی جهانی نیز مبنی بر انجام حرکات ورزشی به مدت حداقل ۱۵۰ دقیقه در هفته است، اظهار داشت: یک فرد آلوده به کرونا می‌تواند در مدت زمان کمتر از ۱۰ دقیقه افراد حاضر در یک فضای بسته را به ویروس کرونا آلوده کند که به همین منظور ورزش کردن در فضای بسته را به هیچ عنوان توصیه نمی‌کنیم.

مظاهری‌نژاد در پاسخ به این سوال که بهترین زمان برای ورزش چه ساعتی خواهد بود، گفت: با توجه به آلودگی هوا و در صورت نداشتن هرگونه بیماری قلبی و نیز برای سنین زیر ۵۰ سال اوایل صبح زمانی مناسبی است.

این متخصص پزشکی ورزشی با تاکید بر اینکه سازمان بهداشت جهانی نیز استفاده نکردن از ماسک در فعالیت‌های شدید ورزشی را توصیه می‌کند، ادامه داد: به این دلیل نیز به هیچ عنوان نباید در فضای بسته ورزش کرد.

مظاهری‌نژاد با بیان اینکه افراد آلوده به کرونا به دلیل تحت فشار قرار گرفتن از هرگونه فعالیت ورزشی خودداری کنند، افزود: سعی کنید در هنگام ورزش به دفعات مکرر از نوشیدن آب دوری نکنید.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا استفاده از ماسک سبب کاهش اکسیژن خون می‌شود یا نه گفت: در آخرین مطالعات انجام گرفته توسط جامعه پزشکی استفاده از ماسک که سبب کاهش اکسیژن خون می‌شود ثابت نشده است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید