تاخیر ۹ ماهه در پرداخت دستمزد کارگران شهرداری حسینیه

0

تاخیر ۹ ماهه در پرداخت دستمزد کارگران شهرداری حسینیه

پرداخت دستمزد حدود ۳۰ کارگر شهرداری حسینیه در استان خوزستان حدود ۹ ماه به تاخیر افتاده است. شهردار می‌گوید منابع کافی برای پرداخت حقوق و هزینه‌های جاری شهرداری نداریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حدود ۳۰ کارگر خدماتی و فضای سبز که در سطح شهر حسینیه واقع در شهرستان اندیمشک که تحت مسئولیت مستقیم شهرداری مشغول کارند، حدود ۹ ماه حقوق معوقه طلب دارند.

این کارگران می‌گویند: مهم‌ترین عامل پرداخت نشدن مزد آن‌ها کمبود نقدینگی و نبود منابع مالی در شهرداری است. همچنین بخشی از بیمه کارگران به تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

این کارگران می‌گویند: در حال حاضر با مشکلات معیشتی ناشی از عدم دریافت مزد مواجه شده‌ایم و در این زمینه مسئولان شهرداری حسینیه ماه‌هاست که می‌گویند برای پرداخت دستمزد کارگران بودجه نداریم.

حسین محسنی (شهردار حسینیه) با تایید معوقات مزدی کارگران شهرداری گفته است که منابع مالی کافی برای پرداخت حقوق و هزینه‌های جاری شهرداری ندارد.

او با بیان اینکه شهرداری حسینیه کمبود منابع مالی دارد، گفت: در حال حاضر درآمد مستقیم شهرداری حسینیه از دریافت مالیات بر ارزش افزوده و پول سوخت تامین می‌شود.

او گفت: مجموع پولی که سازمان شهرداری‌ها و اداره مالیاتی استان به شهرداری حسینیه می‌پردازد در مجموع حدود ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومان است. این در حالیست که این رقم در مقایسه با مبلغ ۲۱۰ میلیون تومانی حقوقی که باید به نیروی شهرداری پرداخت کنیم ناچیز است.

او در پایان تاکید کرد: باتوجه به اینکه شهرداری حسینیه دارای منابع درآمدی پایداری نیست و غالب ساکنین آن در محرومیت زندگی می‌کنند لذا درخواست کمک از مسئولان استانی را داریم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید