همسر پیشین مدیرعامل آمازون، بیش از ۴ میلیارد دلار به سازمان‌های خیریه اهدا می‌کند

0

مکنزی اسکات همسر پیشین جف بزوس بنیانگذار و مدیرعامل فروشگاه اینترنتی «آمازون»، حدود ۴.۲ میلیارد دلار به سازمان‌های خیریه اهدا می‌کند تا صرف کمک به نیازمندانی شود که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا در شرایط سختی هستند.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛

او که تا پیش از جدایی از مدیرعامل آمازون، از نام مکنزی بزوس استفاده می‌کرد، سال گذشته میلادی متعهد شده بود که بخش قابل توجهی از ثروتش را صرف امور خیریه کند. مکنزی اسکات اوایل سال ۲۰۲۰ نیز حدود ۱.۷ میلیارد دلار به گروه‌هایی اهدا کرد که در زمینه‌های برابری نژادی، جنسیتی، اقتصادی، و سایر امور اجتماعی فعالیت می‌کنند.

مکنزی اسکات با انتشار پیامی گفت که همه‌گیری ویروس کرونا آثار مخربی بر زندگی آمریکاییان داشته، و خسارت‌های اقتصادی و پیامدهای بهداشتی ناشی از آن برای زنان، رنگین‌پوستان، ‌و فقرا بسیار بدتر بوده است.

مکنزی اسکات در ادامه افزود که او با کمک گروهی از مشاوران خود، ۳۸۴ سازمانی را که در ایالات متحده به نیازمندان دوران کرونا کمک میکنند، برگزید تا این‌ مبلغ در اختیار آنها قرار گیرد.

او تأکید کرد که در این فرآیند، توجه خاصی به سازمان‌هایی داشته است که با گرسنگی، فقر، و نابرابری نژادی در جوامع مقابله می‌کنند.

این مبلغ به سازمان‌هایی مانند بانک‌های غذایی، خدمات آموزشی شغلی، صندوقهای دفاع حقوقی، برنامه‌های رفع بدهی، و گروه‌های حمایت از حقوق مدنی اهدا می‌شود.

مکنزی اسکات پس از جدایی از جف بزوس، ۳۸ میلیارد دلار، و حدود ۴ درصد از سهام آمازون را دریافت کرد. او در آخرین آمار نشریه «فوربز» با بیش از ۵۶ میلیارد دلار ثروت، بیستمین فرد ثروتمند جهان است.

جف بزوس نیز با بیش از ۱۸۵ میلیارد دلار، در رتبه نخست این فهرست قرار دارد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید