امور مربوط به واریز سود سهام عدالت از طریق سجام انجام می‌شود

0

به گزارش «نبض‌بیمه»؛

محمدرضا پور رضایی مشاور اجرایی سهام عدالت با اشاره به روش‌های واریز سود سال ٩٨سهام عدالت اظهار کرد:حدود ۴٩ میلیون سهامدار سهام عدالت در کشور وجو دارد که ۴١درصد آن‌ها بیش از ١٨میلیون نفر روش مستقیم را انتخاب کردند و باقی نزدیک به ۵٩درصد و معادل ٢٧میلیون نفر روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند.

او ادامه داد: کسانی که روش مستقیم را انتخاب کردند مدیریت سهامشان را خودشان برعهده دارند و افرادی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند مدیریت سهام خود را به شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سپرده اند.

این مقام مسئول تصریح کرد: سود ٣۶شرکت سهام عدالت برای اشخاص واریز خواهد شد اما فرآیند این کار برای افرادی که روش مستقیم را انتخاب کردند با روش غیر مستقیم تفاوت دارد. اگر افراد در سجام ثبت نام کرده باشند براساس توافقات میان شرکت سپرده گذاری وجوهات مربوطه به حساب آن‌ها واریز خواهد شد.

پوررضایی گفت: در روش غیر مستقیم سود سهام از طریق شرکت سپرده گذاری به حساب شرکت‌های سرمایه گذاری استانی واریز خواهد شد. در حال حاضر شرکت‌های سرمایه گذاری ٢۵استان فعال شده و فرآیند برگزاری مجامع در دست بررسی است.

او  با اشاره به دریافت کد سجام گفت:افراد که می‌خواهند خدمات دریافت سود سهام شرکت را دریافت کنند باید کد سجام بگیرند.در سطح کشور، اداره های کل دارایی‌ استان‌ها با همکاری استانداری ها تلاش می‌کنند تا آمار سجام را افزایش دهند.

مشاور اجرایی سهام عدالت تصریح کرد:  یک فرد به عنوان سهامدار و مشمول باید برای دریافت کد سجام،  اطلاعات فردی شامل مشخصات، شماره تلفن همراه، آدرس و شماره شبا را در سامانه سجام ثبت کند و کار احراز هویت را انجام دهد و سایر عملیات به صورت غیر حضوری و اینترنتی انجام می‌شود. این هماهنگی انجام شده که ثبت نام در دفاتر پیشخوان در کارگزاری‌ها و بانک‌ها به صورت الکترونیکی و غیر حضوری انجام شود.

او در پایان ادامه داد:سازمان بورس و وزارت اقتصاد مصمم است تمام مراحل ثبت نام سجام به صورت غیرحضوری انجام شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید