جنایت مسلحانه به خاطر رقابت عشقی

0

به گزارش «نبض‌بیمه»؛

شرق نوشت: یک سال قبل درگیری مسلحانه‌ای در ورامین اتفاق افتاد و چند نفر زخمی شدند. با حضور مأموران پلیس در محل و پایان درگیری سه زخمی این حادثه به بیمارستان منتقل شدند و در این میان یکی از آن‌ها به نام پیمان جانش را از دست داد.

با توجه به اینکه جنایت اتفاق افتاده بود کارآگاهان ویژه قتل در محل حاضر شدند و تحقیقات را آغاز کردند. دو مرد مجروح به مأموران گفتند عاملان این درگیری گروهی بودند که سرکردگی آن‌ها را مردی به نام شاهین برعهده دارد و او یکی از گنده‌لات‌های معروف ورامین است و با پیمان درگیری قبلی داشت.

با توجه به این اطلاعات مأموران شاهین را که فراری بود، تحت تعقیب قرار دادند. بررسی‌های مأموران نشان داد درگیری این دو نفر بر سر دختر جوانی به نام تیناست. تینا بازداشت شد و در بازجویی‌ها گفت: من با شاهین دوست بودم و با هم ارتباط داشتیم. مدتی بود که پیمان مزاحم می‌شد و مدام به من پیام می‌داد. وقتی شاهین این موضوع را فهمید عصبانی شد و تصمیم گرفت با او درگیر شود. من از محل درگیری و زمان آن اطلاع نداشتم، اما شاهین به من گفته بود پیمان را سر جایش می‌نشاند. چند روز بعد مأموران شاهین را بازداشت کردند. او در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد و گفت: پیمان خیلی با من بحث می‌کرد و می‌گفت هر طوری شده حال من را می‌گیرد.

متهم گفت: ما در اینستاگرام خیلی کل‌کل داشتیم و او مدام سعی می‌کرد نوچه‌هایم را از من بگیرد. وقتی موفق نشد این کار را بکند، تصمیم گرفت دختری را که به او علاقه‌مند بودم، از چنگ من دربیاورد.

شاهین در ادامه اعترافاتش گفت: این کار باعث شد خیلی از دست پیمان عصبانی شوم. این کار پیمان در مرام ما خیلی توهین‌آمیز و زشت است. به همین خاطر من تصمیم خودم را گرفتم. باید کاری می‌کردم که پیمان تحقیر شود و دیگر با من این کار را نکند. به هوادارانم گفتم برای من کلاشنیکف تهیه کنند. روز حادثه پیمان را تعقیب کردیم و متوجه شدیم او با دوستش در نمایشگاه ماشین قرار دارد. در خیابانی کمین کردیم و وقتی می‌خواست از آنجا عبور کند به سمتش حمله کردیم. من با کلاشنیکف او را زدم. البته قصدم این نبود که او را بکشم و فقط می‌خواستم زخمی‌اش کنم تا حساب کار دستش بیاید.

متهم بعد از اعترافات اولیه و زمانی که برای بیان جزئیات به دادسرا برده شد، اتهامش را انکار کرد و مدعی شد به جز او افراد دیگری هم سلاح داشتند و خود پیمان هم سلاح داشت. متهم گفت: فکر می‌کنم کسی دیگر به او شلیک کرده است و ضارب من نیستم، چون از سلاح من گلوله‌ای شلیک نشد.

وقتی شاهین همه چیز را انکار کرد، مأموران به جمع‌آوری اطلاعات بیشتری پرداختند و متوجه شدند سلاح‌های دیگر همگی چاقو و قمه بوده و گلوله از سلاح شاهین شلیک شده است.

همچنین مأموران تحقیقات بیشتری در این خصوص انجام دادند و موفق شدند تصاویر دوربین مداربسته چند مکان تجاری را که در آن اطراف بود، به دست بیاورند. به این ترتیب شاهین برای بیان آخرین دفاع در مرحله دادسرا فراخوانده شد. او گفت: من اتهام قتل عمدی را قبول ندارم و فقط می‌خواستم پیمان را سر جایش بنشانم تا با من رفتار تحقیرآمیز نکند. من از این مسئله خیلی ناراحت بودم. او دختر مورد علاقه من را هدف گرفته بود و سعی داشت تینا را از چنگ من بیرون بیاورد. با اینکه تینا خیلی به او بی‌محلی می‌کرد، اما دست‌بردار نبود.

با پایان تحقیقات کیفرخواست علیه شاهین و ۱۸ متهم دیگر این پرونده صادر شد. همچنین شاهین را به خاطر تیراندازی در سطح شهر و حمل سلاح غیرمجاز محارب تشخیص داده و کیفرخواست درخصوص محاربه نیز برای او صادر شد.

با ارسال پرونده به دادگاه کیفری استان تهران شعبه ۷ مسئول رسیدگی به این پرونده شد، اما از آنجایی که رسیدگی به اتهام محاربه در صلاحیت دادگاه انقلاب است، بخشی از کیفرخواست که درخصوص محاربه بود به دادگاه انقلاب فرستاده شد و پرونده درخصوص قتل در شعبه ۷ مورد رسیدگی قرار می‌گیرد. شاهین و ۱۸ متهم دیگر به‌زودی پای میز محاکمه می‌روند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید