سهم موتورسیکلت‌سواران در تصادفات تهران چقدر است؟

0

به گزارش «نبض‌بیمه»؛ به نقل از همشهری آنلاین نوشت: مجتبی دانشور با بیان این مطلب اظهار کرد: بر اساس آمار پلیس راهور در حال حاضر بیش از ۱۱ میلیون موتورسیکلت پلاک‌شده در کشور وجود دارد که بالغ بر ۳۵ درصد کل وسایل نقلیه شماره‌گذاری شده را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: تا سال ۹۶ بالغ بر ۲ میلیون موتورسیکلت تنها در شهر تهران پلاک‌گذاری شده ‌است که حدود ۹۶ درصد آن موتورهای کاربراتوری هستند و میزان آلایندگی آنها نسبت به سایر انواع موتورسیکلت (انژکتوری و برقی) بسیار بالاتر است.

به گفته مدیرکل آموزش شهروندی شهرداری تهران، علاوه بر نقش و سهم حدود ۳۰ درصدی موتورسیکلت‌ها در آلودگی هوا، یکی دیگر از چالش‌های مبتلابه این وسیله، قانون‌گریزی است؛ بطوریکه آمارها نشان می‌دهد سهم موتورسیکلت‌ها از تصادفات شهر تهران به ۴۵ درصد می‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه مهمترین عامل قانون‌گریزی موتورسیکلت‌ها، عدم هویت‌بخشی به آنان است، عنوان کرد: در راستای ارتقای فرهنگ موتورسواری و هویت‌بخشی مثبت به موتورسواران، فاز اول کمپین موتورسوار خوب از دی ماه ۹۸ و در راستای ماموریت ذاتی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به‌منظور اقدامات ترویجی و آموزشی برگزار شد که در ادامه، فاز دوم این کمپین نیز آغاز شده است.

دانشور، اهداف عملیاتی این کمپین را عدم حضور موتورسواران در خط ویژه، تونل‌های شهری و مسیرهای ممنوع‌العبور، عدم حضور در پیاده‌رو و احترام به حقوق عابران پیاده، ترغیب به استفاده از کلاه ایمنی، تغییر رفتار موتورسواران از طریق هوشیارسازی و آگاه‌سازی خانواده آنها و رعایت قوانین و مقررات ترافیکی (سرعت مطمئنه، عدم حمل بار و …) برشمرد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید