ممنوعیت بکارگیری کارشناسان مناطق آزاد و ویژه به عنوان بازرس کار

0

ممنوعیت بکارگیری کارشناسان مناطق آزاد و ویژه به عنوان بازرس کار

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس شورای عالی حفاظت فنی، گفت: کارشناسان مناطق آزاد و یا ویژه اقتصادی نمی‌توانند به عنوان بازرس کار فعالیت داشته باشند.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛

 به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حاتم شاکرمی با اشاره به اقدام برخی از مناطق ویژه اقتصادی و تجاری صنعتی در خصوص به‌کارگیری افرادی با عنوان بازرس کار و صدور احکام برای آنان در این سمت، گفت: این اقدام تخلفی آشکار از قانون و مقررات جاری کشور است، بنابراین کارشناسان مناطق آزاد یا ویژه اقتصادی نمی‌توانند به عنوان بازرس کار فعالیت داشته باشند. 

وی ضمن استناد به مقاوله‌نامه‌های سازمان بین‌المللی کار از جمله مقاوله‌نامه شماره ۸۱ با عنوان «بازرسی کار» و همچنین تصریح ماده ۹۶ قانون کار اظهار کرد: وظایف و اختیارات بازرسین کار در حکم ضابطین دادگستری و از وظایف حاکمیتی است که اقدام صورت گرفته خلاف قوانین و مقررات جاری و قابل پیگیری در مراجع قضایی است. 

شاکرمی ضمن اشاره به بحث اصلاح قانون سخت و زیان‌آور، گفت: با توجه به طرح موضوع و استقبال از بازنگری قانون مشاغل سخت و زیان‌آور در کمیسیون‌های تخصصی و مراجع متولی، شورای عالی حفاظت فنی و حوزه معاونت روابط کار در این زمینه باید نظرات تخصصی اعضای خود را مطرح کنند. 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به جایگاه شورای عالی حفاظت فنی به عنوان شورای صاحب نظر و صلاحیت مصوب شده با اعلام نظر اعضای شورای عالی با هدف مشارکت فعال همه ذینفعان در این زمینه، این شورا برای رسیدن به قانون مطلوب و پاسخگو به خصوص در زمینه صیانت از نیروی کار باید با مجلس شورای اسلامی به ویژه با کمیسیون امور اجتماعی همکاری لازم را داشته باشند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید