بیمه «توقف کسب‌وکار ناشی از کرونا» نخستین بیمه پارامتریک ایرانی است

0

مدیرعامل بیمه تعاون گفت: بیمه‌های پارامتریک انقلابی در صنعت بیمه محسوب می‌شوند و بیمه توقف کسب‌وکار ناشی از کرونا نخستین بیمه پارامتریک ایرانی است.

مدیرعامل بیمه تعاون گفت: بیمه‌های پارامتریک انقلابی در صنعت بیمه محسوب می‌شوند و بیمه توقف کسب‌وکار ناشی از کرونا نخستین بیمه پارامتریک ایرانی است.

به گزارش نبض بیمه به نقل از روابط‌عمومی بیمه تعاون، یونس مظلومی در پنل تخصصی «مدیریت ریسک‌های نوظهور در صنعت بیمه» با بیان اینکه ریسک نوظهور، اساساً خودش یک ریسک محسوب می‌شود،افزود: باید بین ریسک و عدم اطمینان تفاوت قائل شد و بر این اساس ریسک‌های نوظهور را می‌توان در دسته عدم اطمینان لحاظ کرد و شناخت لازم را نسبت به آن ایجاد کرد تا در قالب ریسک شناخته‌شده دسته‌بندی بشود.

وی با بیان این که برخی ریسک‌ها بیمه‌پذیر بوده و بخش دیگری از ریسک‌ها بیمه‌پذیر نیستند، اظهار داشت: اساساً بیمه‌پذیر بودن یا نبودن بر اساس یک اصول پذیرفته‌شده بیان می‌شود ولی در خصوص ریسک‌های فاندامنتال باید اذعان داشت که هیچ منطق و اصلی تا به حال عدم بیمه‌پذیری را تأیید نکرده، بلکه شرکت‌های بیمه به دلیل اینکه ظرفیت لازم را ندارند، اقدام به بیمه نکردن این نوع از ریسک‌ها می‌کنند.

مظلومی در خصوص طراحی محصول جدید بیمه‌ای با عنوان بیمه توقف کسب‌وکار ناشی از اپیدمی که برای اولین بار در کشور از سوی بیمه تعاون برای پوشش یک ریسک نوظهور طراحی شد، گفت: وقتی که یک همه‌گیری بیماری در سطح یک کشور اتفاق بیفتد،به آن اپدیمی، اگر فراتر از یک کشور باشد، به آن پاندمی و اگر صرفاً در نقاط خاصی ظهور کند، به آن آندمی می‌گویند.

وی افزود: اتفاقی که در خصوص کووید-19 افتاد این بود که به دلیل عدم اعلام به موقع، این ویروس به پاندمی تبدیل شد. بیمه تعاون توانست با بررسی دقیق و تحلیل آماری ریسک و برآوردهای مرتبط، ریسک فاندامنتال تعطیلی کسب‌وکارها به دلیل شیوع کرونا را بیمه‌پذیر کند.

مدیرعامل بیمه تعاون با بیان این که ایده طراحی این محصول در اردیبهشت سال 99 شکل گرفت و با بررسی بیمه‌نامه‌های مشابه و نزدیک به آن که در دنیا وجود دارد، محصول نهایی طراحی و برای اخذ مجوز به بیمه مرکزی ارائه شد، گفت: به دنبال صدور مجوز صدور این بیمه‌نامه، فروش این محصول به صورت انحصاری تا یکسال به بیمه تعاون تعلق گرفت.

مظلومی ادامه داد: بیمه توقف کسب‌وکار ناشی از اپیدمی (کرونا) در گروه بیمه‌های پارامتریک قرار دارد. بیمه‌های پارامتریک انقلابی در صنعت بیمه محسوب می‌شوند و ما نخستین بیمه پارامتریک را ارائه کرده‌ایم. بر اساس این بیمه‌نامه، دیگر نیازی به بازدید از محل و… نیست و به محض آگاهی از خسارت، فرایند پرداخت صورت خواهد پذیرفت.

وی اظهار داشت: هر کسب‌وکار دارای پروانه فعالیت می‌تواند با خرید بیمه‌نامه یک‌ساله توقف کسب‌وکار ناشی از کرونا، پس از اعلام تعطیلی از سوی دولت یا ستاد ملی کرونا، حداکثر تا دوماه از درآمد خود را در قالب پوشش بیمه‌ای از بیمه تعاون دریافت کند.

در ادامه این پنل، مریم سلماسی، مدیر ریسک بیمه تعاون نیز در خصوص چگونگی انجام محاسبات مرتبط با ریسک و حق بیمه این بیمه‌نامه توضیحاتی ارائه کرد و گفت: اگرچه چند شرکت محدود در دنیا برخی توقف‌های کسب‌وکارها ناشی از چند مورد بیماری خاص را مورد پوشش بیمه‌ای قرار داده‌اند اما هیچ محصول مشابهی با محصول ما در خصوص بیماری کرونا وجود نداشته است. در داخل کشور نیز نزدیک‌ترین بیمه به آن، بیمه عدم‌النفع است که در آن خسارت به شرط وقوع اتفاق فیزیکال قابل پرداخت است.

در ادامه این پنل، حاضران شرکت‌کننده در پنل طراحی این محصول جدید در بیمه تعاون را مورد تشویق قرار دادند.

در این پنل کامبیز پیکارجو، مدیرعامل بیمه آرمان، احمدرضا ضرابیه، مدیرعامل بیمه سامان و کارشناسان و مدیرانی از صنعت بیمه حضور داشتند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید